Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 24.09.2024 00:30:16
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.09.2024 14:31:13
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 24.09.2024 21:50:45
Kişisel Bilgiler
DOÇ. RAMAZAN ATASOY
- E-posta: atasoyramazan@harran.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): 0 (414) 318 30 00 /
- Bağlı Birimi : Eğitim Yönetimi
- Web Adresi: https://havis.harran.edu.tr/atasoyramazan
Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2014 - 2018
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ (DR)/
Tez Adı: Uluslararası yetişkin becerilerinin (PIAAC 2015) Türk milli eğitim sistemi açısından değerlendirilmesi
Yüksek Lisans
2004 - 2008
GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: Çoklu zeka kuramına dayalı öğretim durumlarının öğretmen görüşlerine ve öğrencilerin çoklu zeka alanlarına göre değerlendirilmesi
Lisans
1987 - 1991
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ/FRANSIZ DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ/FRANSIZ DİLİ VE EDEBİYATI PR./
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Yönetimi
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- DOÇENT
- 2022 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2021 - 2023
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı
- 2021 - 2022
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- Bilim Dalı Başkanı
- 2024 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- Dekan Yardımcısı
- 2021 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- LİSELERDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE YÖNETİCİLERİN KULLANDIĞI GÜÇ TİPİ İLE ÖRGÜTSEL ADALET ARASINDAKİ İLİŞKİ
- Harran Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı
- EBRAR ABUZAR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Kadın okul yöneticisi olmanın zorlukları ile yaşadıkları mobbing durumlarının değerlendirilmesi
- Harran Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- MERVE TACİR DİŞLİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
- Yabancı dil dersinde uzaktan ve yüzyüze eğitimin akademik başarı açısından karşılaştırılması: Harran Üniversitesi örneği
- Harran Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- MEHMET BAKIR BÜTÜN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
- Devlet okullarında yönetici ve öğretmenlerce algılanan örgütsel etik iklim ile örgütsel adalet ilişkisi
- Harran Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- ABDULKERİM YAVUZ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
Dersler
VERİLEN DERSLER
Eğitime Giriş,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Karşılaştırmalı Eğitim,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Kariyer Planlama ve Geliştirme,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Sınıf Yönetimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2021-2022,Lisans (Türkçe)
SEMİNER,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Örgütsel Davranış,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması II,2021-2022,Lisans (Türkçe)
UZMANLIK ALAN DERSİ,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Seçmeli Sınıf Yönetim stratejileri,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Sınıf Yönetimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
DANIŞMANLIK LİSANS,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Dönem Projesi,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Ölçme ve Değerlendirme,2021-2022,Lisans (Türkçe)
DANIŞMANLIKLAR YÜKSEK LİSANS,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Türk Tarihi ve Kültürü,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Çocuk Edebiyatı,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitimde Program Geliştirme,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : KOHLBERG AHLAK KURAMI’NA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN GÖREVLERİNİ ÖĞRETMENLERE YAPTIRMA NEDENLERİ (REASONS FOR SCHOOL ADMINISTRATORS ASSIGNING THEIR DUTIES TO TEACHERS ACCORDING TO KOHLBERGS’ MORAL THEORY)
Dergi Adı : Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching)
Cilt : 13
ISSN : 2146-9199
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : How School Leadership Affects Teachers’ Professionalism via Trust in Administrator in Bureaucratic School Structures
Dergi Adı : i.e.: inquiry in education
Cilt : 15
ISSN : 2154-6282
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Team Innovativeness, Teachers’ Professional Practices, and Teachers’ Instructional Practices: Testing a Mediation Model
Dergi Adı : Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal)
Cilt : 7
ISSN : 2618-589X
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Evaluation of the Turkish and English language pre- service teachers’ web-based instruction attitudes in pandemic period: Cyprus case
Dergi Adı : International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)
Cilt : 10
ISSN : 2128-225x
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Effect of ICT Use, Parental Support and Student Hindering on Science Achievement: Evidence from PISA 2018
Dergi Adı : Journal of Learning and Teaching in Digital Age
Cilt : 7
ISSN : 2458-8350
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : DKAB ve İHL Meslek Dersleri Öğretmenlerinin İletişim Becerilerinin Öğrenci Tutumlarına Etkisi
Dergi Adı : Mütefekkir
Cilt : 9
ISSN : 2148-5631
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Effect of Instructional Leadership, Organizational Innovativeness, and School Hindering on Teachers’ Satisfaction at BILSEMs
Dergi Adı : Education Reform Journal
Cilt : 7
ISSN : 2602-3997
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Suriyelilerin Temel Eğitim Sistemine Entegrasyonunda Şanlıurfa İli Özelinde Okul Yöneticilerinin Karşılaştığı Sorunlar
Dergi Adı : Harran Maarif Dergisi
Cilt : 7
ISSN : 2564 – 761X
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : The Effects of the Crisis Management Skills and Distance Education Practices of Universities on Student Satisfaction and Organizational Image
Dergi Adı : Sustainability
Cilt : 14
ISSN : 2071-1050
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Dezavantajlı Bölgelerdeki Öğretmenlerin Teknopedagojik Becerilerinin Değerlendirilmesi
Dergi Adı : Turkish studies - educational science
Cilt : 17
ISSN : 2667-5609
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Effectiveness of Self-Regulated Learning Skills on Web-Based Instruction Attitudes in Online Environments
Dergi Adı : Pegem Journal of Education and Instruction
Cilt : 12
ISSN : 2146-0655
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Okul Liderliği Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dergi Adı : Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi
Cilt : 3
ISSN : 2687-4334
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK ve GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Dergi Adı : Journal of Global Sport and Education Research (JOGSER)
Cilt : 4
ISSN : 2687-329X
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : PIAAC 2015 Yetişkin Becerilerinin MEB Çalışanlarının Görüşlerine göre Değerlendirilmesi
Dergi Adı : Milli Eğitim Dergisi
Cilt : 50
ISSN : 1302-5600
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Leadership map of seven countries according to TALIS 2018
Dergi Adı : International Journal of Eurasian Education and Culture
Cilt : 6
ISSN : 2602-4047
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Relationship between Distributed Leadership, Teacher Collabaration and Organizational Innovativeness
Dergi Adı : International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE)
Cilt : 9
ISSN : 2620-5440
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STRATEGIES AND SOCIOECONOMIC SITUATION, ICT USING SKILLS, AGE, EDUCATIONAL STATUS, PROBLEM-SOLVING SKILLS
Dergi Adı : IJETSAR (International Journal of Education Technology and Scientific Researches)
Cilt : 5
ISSN : 2587-0238
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Covid-19 pandemi sürecinde yapılan e-ders uygulamalarının etkililiğinin öğrencilerin perspektifinden değerlendirilmesi
Dergi Adı : Turkish Studies
Cilt : 95
ISSN : 1308-2140
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : The Effect of Coding on Student’s Visual and Spatial Reasoning Skills
Dergi Adı : Croatian Journal of Education- Hrvatskı Časopıs Za Odgoj I Obrazovanje
Cilt : 22
ISSN : 1848-5189
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : PIAAC 2015 sonuçlarına göre Türkiye’deki yetişkinlerin sözel okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesi
Dergi Adı : Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 35
ISSN : 1300-5340
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : School well-being opinions and school-related expectations of the socioeconomically disadvantaged students with low academic achievement
Dergi Adı : IJETSAR (International Journal of Education Technology and Scientific Researches)
Cilt : 5
ISSN : 2587-0238
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Evaluation of numeracy skills of adults according to the results of PIAAC 2015 in Turkey
Dergi Adı : World Journal of Education
Cilt : 10
ISSN : 1925-0746
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Socioeconomically disadvantaged and resilient students' characteristics and their perceptions about school
Dergi Adı : International Journal of Progressive Education
Cilt : 16
ISSN : 1554-5210
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : The Relationship Between School Administrators’ Leadership Styles, School Culture, and Organizational Image
Dergi Adı : SAGE Open
Cilt : 10
ISSN : 2158-2440
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : The Relationship Between School Principals' Leadership Styles, School Culture and Organizational Change
Dergi Adı : İnternational Journal of Progressive Education
Cilt : 16
ISSN : 1554-5210
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerine göre okullardaki kaynaştırma uygulamalarının değerlendirilmesi
Dergi Adı : Milli Eğitim Dergisi
Cilt : 49
ISSN : 1302-5600
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : An examination of relationship between teachers’ self-efficacy perception on ICT and their attitude towards ICT usage in the classroom
Dergi Adı : Cypriot Journal of Educational Sciences
Cilt : 14
ISSN : 1305-905X
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Developing Technology and Design Course Self-Efficacy Scale: A Validity and Reliability Study
Dergi Adı : World Journal on Educational Technology: Current Issues
Cilt : 11
ISSN : 1309-0348
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Determination of educational needs of technology and design courses in secondary school students
Dergi Adı : International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)
Cilt : 6
ISSN : 2148-225X
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Evaluation of Coping Strategies with Stress of Parents Who Have Mentally Disabled Children in Northern Cyprus
Dergi Adı : Universal Journal of Educational Research,
Cilt : 6
ISSN : 2332-3205
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Evaluation of Quality Policies on Education in Turkish Education System
Dergi Adı : Universal Journal of Educational Research
Cilt : 6
ISSN : 2332-3213
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Okul Yöneticilerinin Stratejik Liderlik Özellikleri İle Örgütsel Sessizlik Arasındaki İlişkinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
Dergi Adı : Milli Eğitim Dergisi
Cilt : 46
ISSN : 1302-5600
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : The Impact of Distributed Leadership on Effective Professional Development via Organizational Innovativeness
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Diversity, Equality, and Inclusion in Education: A Cultural Analysis of TALIS 2018
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Team Innovativeness, Teachers' Professional Practices, and Teachers’ Instructional Practices: Testing a Mediation Model
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : EVALUATION OF THE TURKISH AND ENGLISH LANGUAGE PRE-SERVICE TEACHERS'WEB-BASED INSTRUCTION ATTITUDES IN PANDEMIC PERIOD: CYPRUS CASE.
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : How School Leadership Affects Teachers’ Professionalism via Trust in Administrator in Bureaucratic School Structures
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Effect of ICT Use, Parental Support and Student Hindering on Science Achievement: Evidence from PISA 2018
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 1
Makale Adı : The effects of the crisis management skills and distance education practices of universities on student satisfaction and organizational image
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : Suriyelilerin Temel Eğitim Sistemine Entegrasyonunda Şanlıurfa İli Özelinde Okul Yöneticilerinin Karşılaştığı Sorunlar
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 2
Makale Adı : DKAB ve İHL meslek dersleri öğretmenlerinin iletişim becerilerinin öğrenci tutumlarına etkisi
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Effectiveness of Self-Regulated Learning Skills on Web-Based Instruction Attitudes in Online Environments.
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 2
Makale Adı : Effect of Instructional Leadership, Organizational Innovativeness, and School Hindering on Teachers’ Satisfaction at Bilsems
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Dezavantajlı Bölgelerdeki Öğretmenlerin Teknopedagojik Becerilerinin Değerlendirilmesi
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Sustainability of the School Leadership in the Digital Era Under the Shadow of Crisis
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Okul liderliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 3
Makale Adı : PIAAC 2015 YETİŞKİN BECERİLERİNİN MEB ÇALIŞANLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : LEADERSHIP MAP OF SEVEN COUNTRIES ACCORDING TO TALIS 2018
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK ve GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 1
Makale Adı : The Relationship Between School Principals' Leadership Styles, School Culture and Organizational Change.
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 102
Makale Adı : SCHOOL WELL-BEING OPINIONS AND SCHOOL-RELATED EXPECTATIONS OF THE SOCIOECONOMICALLY DISADVANTAGED STUDENTS WITH LOW ACADEMIC ACHIEVEMENT.
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Relationship between Distributed Leadership, Teacher Collaboration and Organizational Innovativeness.
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 42
Makale Adı : Covid-19 pandemi sürecinde yapılan E-ders uygulamalarının etkililiğinin öğrencilerin perspektifinden değerlendirilmesi.
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 37
Makale Adı : Socioeconomically Disadvantaged and Resilient Students' Characteristics and Their Perceptions about School.
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 6
Makale Adı : Evaluation of the effectiveness of e-course practices during the Covid-19 pandemic from the students’ perspective
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 18
Makale Adı : Evaluation of numeracy skills of adults according to the results of PIAAC 2015 in Turkey.
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 8
Makale Adı : PIAAC 2015 sonuçlarına göre Türkiye’deki yetişkinlerin sözel okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesi
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 6
Makale Adı : Relationship between distributed leadership, teacher collaboration and organizational innovativeness.
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 50
Makale Adı : RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STRATEGIES AND SOCIOECONOMIC SITUATION, ICT USING SKILLS, AGE, EDUCATIONAL STATUS, PROBLEM-SOLVING SKILLS.
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 2
Makale Adı : ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 3
Makale Adı : Sputnik Sendromu
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Učinak kodiranja na vještine vizualno-prostornoga mišljenja učenika
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 1
Makale Adı : Okullarda Eğitim Öğretim İşleri
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Evaluation of Literacy Skills of Adults in Turkey According to the Results of PIAAC 2015
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı :
Makale Adı : PIAAC 2015 Sonuçlarına Göre Türkiye’deki Yetişkinlerin Sözel Okuryazarlık Becerilerinin Değerlendirilmesi Evaluation of Literacy Skills of Adults in Turkey According to the …
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : The Effect of Coding on Students’ Visual-spatial Reasoning Skills
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Cypriot Journal of Educational Sciences
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Makale Adı : PIAAC 2015 Sonuçlarına Göre Türkiye deki Yetişkinlerin Sözel Okuryazarlık Becerilerinin Değerlendirilmesi
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Determination of educational needs of technology and design courses in secondary school students
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 4
Makale Adı : The Relationship Between School Administrators' Leadership Styles, School Culture and Organisational Image
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 181
Makale Adı : Eğitim ve İstihdam İlişkisi
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Developing a technology and design course self-efficiancy scale: A validity and reabilithy study
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 3*
Makale Adı : Türkiye’de Mesleki Eğitim Politikaları
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Makale Adı : An examination of relationship between teachers' self-efficacy perception on ICT and their attitude towards ICT usage in the classroom.
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 23
Makale Adı : Uluslararası Yetişkin Becerilerinin (PIAAC 2015) Türk Milli Eğitim Sistemi Açısından Değerlendirilmesi
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 7
Makale Adı : Evaluation of Coping Strategies with Stress of Parents Who Have Mentally Disabled Children in Northern Cyprus.
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 7
Makale Adı : OKUL YÖNETİCİLERİNİN STRATEJİK LİDERLİK ÖZELLİKLERİ İLE ÖRGÜTSEL SESSİZLİK ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 19
Makale Adı : EVALUATION OF THE TURKISH AND ENGLISH LANGUAGE PRE-SERVICE TEACHERS’WEB-BASED INSTRUCTION ATTITUDES IN PANDEMIC PERIOD: CYPRUS CASE
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı :
Makale Adı : PISA Turkiye
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Pisa Türkiye
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : PISA 2012 Türkiye
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : PISA 2009 ulusal on raporu
Yayın Tarihi : 2010
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Hacettepe University Journal of Education e-ISSN: 2536-4758
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Evaluation of Quality Policies on Education in Turkish Education System
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı : 21*
Makale Adı : Stockholm Sendromu
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Journal of Global Sport and Education Research
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Türk eğitim sistemindeki başarılı okulların özellikleri Tımss 2011 sonuçlarına göre bir analiz
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : PIAAC 2015 Sonuçlarına Göre Türkiye Sayısal Okuryazarlık Becerilerini Etkileyen Değişkenlerinİncelenmesi
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Okul Yöneticilerinin Stratejik Liderlik Özellikleri İle Örgütsel Sessizlik Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Yıl - Makale Sayısı Grafiği
Toplam Makale Sayısı (WOS) : 5
Makale Adı : Effectiveness of Self-Regulated Learning Skills on Web-Based Instruction Attitudes in Online Environments
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 4
Yayın Yeri : PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
Makale Adı : The Effects of the Crisis Management Skills and Distance Education Practices of Universities on Student Satisfaction and Organizational Image
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 4
Yayın Yeri : SUSTAINABILITY
Makale Adı : Evaluation of Literacy Skills of Adults in Turkey According to the Results of PIAAC 2015
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Makale Adı : The Relationship Between School Administrators' Leadership Styles, School Culture, and Organizational Image
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 34
Yayın Yeri : SAGE OPEN
Makale Adı : The Effect of Coding on Students' Visual-spatial Reasoning Skills
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
Bildiri Adı : Ekip Yenilikçiliği ile Öğretmenlerin Öğretim Uygulamaları Arasındaki İlişkide Mesleki Uygulamaların Aracı Rolü
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATASOY RAMAZAN, YALÇIN MEHMET TUFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.04.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.04.2023
Basım Tarihi :18.09.2023
Bildiri Adı : Okul Liderliği ile Öğretim Uygulamalarında Değişim Arasındaki İlişkide, Yöneticiye Güven, Öğretmen Profesyonelliği ve Psikolojik Güçlendirmenin Aracılık Rolü
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : YALÇIN MEHMET TUFAN, ATASOY RAMAZAN, GÖÇEN AHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Yönetimi>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.05.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.05.2023
Basım Tarihi :19.07.2023
Bildiri Adı : Farklı Branştaki Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Tecrübeleri
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZDEN CELALETTİN, ATASOY RAMAZAN, GÜNEYLİ AHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim/Öğretim Teknolojileri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.05.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :19.07.2023
Bildiri Adı : Kadın okul yönetici olmanın zorlukları ve yaşadıkları mobbing durumlarının değerlendirilmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TACİR DİŞLİ MERVE, ATASOY RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.05.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :15.08.2022
Bildiri Adı : Covıd 19 sürecinde uzaktan ve yüz yüze eğitimin temel alındığı karma eğitim döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATASOY RAMAZAN, ÖZDEN CELALETTİN, GÜNEYLİ AHMET, ÖZDAL HASAN, KASAP FEVZİ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.12.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.12.2021
Basım Tarihi :30.12.2021
Bildiri Adı : Okul Liderliği Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : YALÇIN MEHMET TUFAN, ATASOY RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.10.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.10.2021
Basım Tarihi :22.12.2021
Bildiri Adı : Okul Liderliği ve Öğretmen Profesyonelizmi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATASOY RAMAZAN, YALÇIN MEHMET TUFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.10.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.10.2021
Basım Tarihi :22.12.2021
Bildiri Adı : Bilim ve Sanat Merkezi Öğrenci Velilerinin BİLSEM'e Yönelik Algıları
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATASOY RAMAZAN, ÖZDEN CELALETTİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.10.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.10.2021
Basım Tarihi :15.12.2021
Bildiri Adı : Akademik Başarıya Vurgu, Okuldaki Disiplin Sorunları ve Okulun Sosyoekonomik Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : YALÇIN MEHMET TUFAN, ATASOY RAMAZAN, ÇOBAN ÖMÜR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.11.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.11.2021
Basım Tarihi :26.11.2021
Bildiri Adı : Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin Beceri Geliştirme, Yenilikçilik ve Geleceğe Yönelim Algıları
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATASOY RAMAZAN, ÖZDEN CELALETTİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 08.09.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :12.09.2021
Basım Tarihi :30.09.2021
Bildiri Adı : COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE BİLİM ve SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK MEMNUNİYET DÜZEYLERİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZDEN CELALETTİN, ATASOY RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 26.07.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :29.07.2021
Basım Tarihi :20.08.2021
Bildiri Adı : TALIS 2018’E GÖRE YEDİ ÜLKENİN LİDERLİK HARİTASI
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATASOY RAMAZAN, ÇOBAN ÖMÜR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.05.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.06.2021
Basım Tarihi :21.05.2021
Bildiri Adı : Özel Eğitim Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Kaynaştırma Uygulamalarının Değerlendirilmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATASOY RAMAZAN, SEVİM CENGİZ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.04.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.04.2019
Basım Tarihi :07.04.2019
Bildiri Adı : PIAAC 2015 Sonuçlarina Göre Türkiye Sayısal Okuryazarlık Becerilerini Etkileyen Değişkenlerin İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATASOY RAMAZAN, GÜÇLÜ NEZAHAT
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.05.2017
Basım Tarihi :30.05.2017
Bildiri Adı : PIAAC 2015 SONUÇLARINA GÖRE TÜRKİYE SAYISAL OKURYAZARLIK PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATASOY RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.11.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :05.11.2016
Basım Tarihi :30.11.2016
Bildiri Adı : Başari Spektrumunun Dışında Kalanlar: TIMSS 2011’e Göre Bir Analiz
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : Arifoğlu Ahmet, ABAZAOĞLU İLKAY, ATASOY RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 31.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.06.2016
Basım Tarihi :15.06.2016
Bildiri Adı : Okul Başarısının Yordayıcıları Olarak Olumsuz Davranışlar ve Sosyoekonomik Düzey
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATASOY RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.11.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :05.11.2015
Basım Tarihi :30.11.2015
Bildiri Adı : Okul Yöneticilerinin Stratejik Liderlik Özellikleri İle Örgütsel Sessizlik Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATASOY RAMAZAN, GÜÇLÜ NEZAHAT, ÇOBAN ÖMÜR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.11.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.11.2015
Basım Tarihi :30.11.2015
Bildiri Adı : Türk Eğitim Sistemindeki Başarılı Okulların Özellikleri: TIMSS 2011 Sonuçlarına Göre Bir Analiz
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATASOY RAMAZAN, ARİFOĞLU AHMET, GÜÇLÜ NEZAHAT
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 08.06.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :10.06.2015
Basım Tarihi :15.11.2015
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 9
Kitap Adı : Leading and Managing Change for School Improvement
Yazar Adı : ATASOY RAMAZAN, YALÇIN MEHMET TUFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Yönetimi>Eğitim Yönetimi
Yayın Evi : IGI Global publishing
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :9781799839408
Basım Türü :Elektronik
YIL :2024
Kitap Adı : Corporate Psychologie and its Impact on Diversity, Equity, and Inclusion
Yazar Adı : YALÇIN MEHMET TUFAN, ATASOY RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Yönetimi
Yayın Evi : IGI Global
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :166849013
Basım Türü :Elektronik
YIL :2023
Kitap Adı : Leadership Workplace Culture in the Digital Era
Yazar Adı : ATASOY RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Yayın Evi : IGI Publishing
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :9781668458648
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2022
Kitap Adı : Eğitimde Yeni Normal: Liderlik Yaklaşımları
Yazar Adı : ATASOY RAMAZAN, Sav Zeynep
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Yayın Evi : Nobel Akademik Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7589-46-8
Basım Türü :Basılı
YIL :2021
Kitap Adı : 21. Yüzyıl okullarını yeniden düşünmek
Yazar Adı : ATASOY RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7676-44-1
Basım Türü :Basılı
YIL :2021
Kitap Adı : Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Yazar Adı : ATASOY RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7676-19-9
Basım Türü :Basılı
YIL :2020
Kitap Adı : Sendromların Eğitim ve Yönetime Yansımaları: Stockholm Sendromu
Yazar Adı : ATASOY RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7880-35-0
Basım Türü :Basılı
YIL :2020
Kitap Adı : Eğitimde Politika Analizi
Yazar Adı : ATASOY RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-241-992-2
Basım Türü :Basılı
YIL :2019
Kitap Adı : PISA Türkiye
Yazar Adı : YILMAZ HACI BAYRAM, AZTEKİN SERDAR, ATASOY RAMAZAN, YILMAZ FINDIK LEYLA, AKINCI ÖZYÜREK BERNA, ESER GÜLHAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Yönetimi
Yayın Evi : Milli Eğitim Bakanlığı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :0000
Basım Türü :Basılı
YIL :2011
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 5
Proje Adı: Kontrollü Tam Deneysel Arastırma Deseni Ile Deprem Sürecinde Ruh Saglıgı Hizmetlerini Saglamak Ve Makine Ögrenmesi, Yapay Zeka Ve Mobil Uygulamalarla Hizmetlerin Islevini Ve Kapsamını Maksimize Etmek
Bitiş Tarihi :
Proje Konusu :
Proje Konum : Danışman
Proje Türü : -Tübitak 1001
Güncelleme Tarihi : 2024-07-22 09:36:20
Proje Adı: Şanlıurfa Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitim Merkezi Projesi
Bitiş Tarihi : 11.03.2023
Proje Konusu :
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Güncelleme Tarihi : 2024-01-09 10:03:46
Proje Adı: Dezavantajlı Bölgelerdeki Öğretmenlerin Teknopedagojik Becerilerini Artırma Projesi
Bitiş Tarihi : 14.12.2021
Proje Konusu : Dezavantajlı bölgelerdeki öğretmenlerin teknopedagojik becerilerini artırmaya yönelik eğitsel bilgi ve materyaller sunan bir web tabanlı platform oluşturmak
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Güncelleme Tarihi : 2022-01-11 10:00:02
Proje Adı: PIAAC ULUSLARARASI YETİŞKİN BECERİLERİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
Bitiş Tarihi : 31.07.2015
Proje Konusu : PIAAC ULUSLARARASI YETİŞKİN BECERİLERİNİN ARAŞTIRILMASI
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Güncelleme Tarihi : 2021-09-08 09:33:35
Proje Adı: OECD PISA YÖNETİM KURULU MEB ÇALIŞMA GRUBU
Bitiş Tarihi : 09.08.2013
Proje Konusu : PISA 2012 ULUSLARARASI ÖĞRENCİ BAŞARILARINI DEĞERLENDİRME PROJESİ TÜRKİYE MEB ÇALIŞMALARININ YÜRÜTÜLMESİ
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Güncelleme Tarihi : 2021-07-18 08:59:19
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (HÜBAP) : 4
Proje Adı: Ekip Yenilikçiliği ile Öğretmenlerin Öğretim Uygulamaları Arasındaki İlişkide Öğretmenlerin Mesleki Uygulamalarının Aracı Rolü
Bitiş Tarihi : 2023-11-11
Tamamlandı Tarihi : 2023-06-05
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Ramazan ATASOY
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: KADIN OKUL YÖNETİCİSİ OLMANIN ZORLUKLARI VE YAŞADIKLARI MOBBİNG DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Bitiş Tarihi : 2022-10-25
Tamamlandı Tarihi : 2022-05-25
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Ramazan ATASOY
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Bilim ve Sanat Merkezi Öğrenci Velilerinin BİLSEM'e Yönelik Algıları
Bitiş Tarihi : 2022-04-21
Tamamlandı Tarihi : 2021-11-12
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Ramazan ATASOY
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Okul Liderliği ve Öğretmen Profesyonelizmi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Bitiş Tarihi : 2022-04-21
Tamamlandı Tarihi : 2021-11-12
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Ramazan ATASOY
Anahtar Kelimeler :
Bilimsel Faaliyetler
Yayın Adı : Harran Maarif Dergisi
Görevi : Yayın Kurulu Üyeliği
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Elektronik
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Başlama Tarihi :01.12.2016
Bitiş Tarihi :
Yayın Adı : Sustainable Education and Leadership in Digital Era
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : İngilizce
Erişim Türü Adı : Basılı
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Yönetimi
Başlama Tarihi :01.01.2023
Bitiş Tarihi :
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2023-12-30 13:38:35