YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi : 24.09.2024 03:54:36
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 24.09.2024 06:01:01
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 24.09.2024 05:42:41
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 13.09.2024 00:06:09

Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ DERYA EVRAN




  • E-posta: deryaevran@harran.edu.tr
  • Adres: -
  • İş Tel (Dahili): 0 (414) 318 30 00 / 1928

Eğitim Bilgileri

Mezuniyet

Doktora

2014 - 2017

UNIVERSITY COLLEGE LONDON, INSTITUTE OF EDUCATION, Quantitative Social Science

UNIVERSITY COLLEGE LONDON, INSTITUTE OF EDUCATION, Quantitative Social Science

Tez Adı: Large-scale International Surveys: A Cross-national Analysis on Students' Cognitive Abilities (2017)

Yüksek Lisans

2012 - 2014

RUTGERS, THE STATE UNIVERSITY OF NEW JERSEY, Educational Statistics, Measurement and Evaluation

RUTGERS, THE STATE UNIVERSITY OF NEW JERSEY, Educational Statistics, Measurement and Evaluation

Tez Adı: Differential Item Functioning in Learning Strategies: Concurrent Parameter Estimation (2014)

Yüksek Lisans

2010 - 2012

UNIVERSITY OF FLORIDA, Research and Evaluation Methodology

UNIVERSITY OF FLORIDA, Research and Evaluation Methodology

Tez Adı: Assessing Measurement Invariance with Multiple Group Confirmatory Factor Analysis: Differential Item Functioning Detection (2012)

Lisans

2004 - 2008

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ/İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ/

Tez Adı: ---

Araştırma Alanları

Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Akademik Idari Deneyim

AKADEMİK ÜNVANLAR
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
2022 -
İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
2019 -
HARRAN ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

YÖNETİMSEL GÖREVLER
Komisyon Üyeliği
2021 -
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

Anabilim Dalı Başkanı
2019 -
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği
2021 -
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

Etik Kurul Üyeliği
2021 -
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

Tezler

YÖNETİLEN TEZLER
KESİŞİMSEL DEĞİŞEN MADDE FONKSİYONUNUN BELİRLENMESİ VE İNCELENMESİ: TIMSS 2019 ÖRNEĞİ
Harran Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı
İSMAİL YILDIZ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024

Ergen ve genç yetişkinlerde internet ve telefon bağımlılığı ile sosyal kaygı arasındaki ilişki: Bir meta-analiz çalışması
Harran Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
EZGİ MERMER(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024

Uzaktan eğitimde öğretmenlerin teknoloji kullanma yetkinliklerinin incelenmesi ve bir ölçek geliştirme
Harran Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
GÜLDANE KOCABACAK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

Dersler

VERİLEN DERSLER

Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama,2023-2024,Lisans (Türkçe)

İstatistik,2023-2024,Yüksek Lisans (İngilizce)

Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirme,2023-2024,Yüksek Lisans (Türkçe)

Eğitimde Araştırma Yöntemleri,2023-2024,Lisans (Türkçe)

Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları,2023-2024,Yüksek Lisans (Türkçe)

Measurement and Evaluation,2023-2024,Lisans (İngilizce)

Rehberlik ve Özel Eğitim,2023-2024,Lisans (Türkçe)

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2022-2023,Lisans (Türkçe)

Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirme,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)

Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama,2022-2023,Lisans (Türkçe)

Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)

Eğitimde Araştırma Yöntemleri,2022-2023,Lisans (Türkçe)

Measurement and Evaluation,2022-2023,Lisans (İngilizce)

Rehberlik ve Özel Eğitim,2022-2023,Lisans (Türkçe)

Eğitimde Istatistiksel Yöntemler,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)

Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirme,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)

Rehberlik ve Özel Eğitim,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Eğitimde Istatistiksel Yöntemler,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)

Rehberlik ve Özel Eğitim,2020-2021,Lisans (Türkçe)

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2020-2021,Lisans (Türkçe)

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2019-2020,Lisans (Türkçe)

Eğitimde Araştırma Yöntemleri,2019-2020,Lisans (Türkçe)

Yayınlar&Eserler

İndeks Türü - Makale Sayısı Grafiği

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (YOKSIS) : 10

Makale Adı : Early Childhood Teachers Emotional Intelligence, Efficacy, Psychological Well-Being and Teacher Burnout

Yazar Bilgisi : KOTAMAN HÜSEYİN, EVRAN DERYA
Dergi Adı : International Journal of Research in Teacher Education
Cilt :
ISSN : 1308 - 951X
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : Use of Cognitive Diagnosis Modeling in Large Scale Assessments: An Analysis of Computer Based Test Applications

Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA
Dergi Adı : Large-scale Assessments in Education
Cilt :
ISSN : 2196-0739
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : Impact of Teachers’ Emotional Intelligence, Psychological Well-Being, and Efficacy on Young Children’s Emotional and Academic School Readiness

Yazar Bilgisi : KOTAMAN HÜSEYİN, EVRAN DERYA
Dergi Adı : International Journal of Quality in Education
Cilt :
ISSN : 2636-8412
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : Increasing teacher candidates cognitive learning through increasing instructor’s teaching immediacy

Yazar Bilgisi : KOTAMAN HÜSEYİN, EVRAN DERYA
Dergi Adı : International Journal of Quality in Education
Cilt :
ISSN : 2636-8412
Yayın Tarihi : 2022

Makale Adı : Impact of physical exercise on teacher candidates academic learning performance and state motivation

Yazar Bilgisi : KOTAMAN HÜSEYİN, EVRAN DERYA
Dergi Adı : Learning and Motivation
Cilt :
ISSN : 0023-9690
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : An application of cognitive diagnosis modeling in TIMSS: A Comparison of intuitive definitions of Q-Matrices

Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA
Dergi Adı : International Journal of Modern Education Studies
Cilt :
ISSN : 2320-9186
Yayın Tarihi : 2019

Makale Adı : Resim-İş Öğretmeni Adaylarının Hasta Çocuk Servisine Çizdikleri Görsellere İlişkin Görüşleri

Yazar Bilgisi : EKİNCİ BERİVAN, EVRAN DERYA
Dergi Adı : Harran Maarif Dergisi
Cilt :
ISSN : 2564-761X
Yayın Tarihi : 2019

Makale Adı : Assessing measurement invariance: multiple group confirmatory factor analysis for diffirential item functioning detection in polytomous measures of Turkish and American students

Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA
Dergi Adı : Harran Maarif Dergisi
Cilt :
ISSN : 2564-761X
Yayın Tarihi : 2019

Makale Adı : Comparative evaluation of the reliability and validity of three data extraction programs: UnGraph, GraphClick, and DigitizeIt

Yazar Bilgisi : RAKAP SALİH, EVRAN DERYA
Dergi Adı : Computers in Human Behavior
Cilt :
ISSN : 0747-5632
Yayın Tarihi : 2016

Makale Adı : A process model of the US federal perspective on STEM

Yazar Bilgisi : CRIPPEN KENT, EVRAN DERYA
Dergi Adı : Journal of STEM Teacher Education
Cilt :
ISSN : 2158-6594
Yayın Tarihi : 2016
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Yıl - Bildiri Sayısı Grafiği

Toplam Bildiri Sayısı : 15

Bildiri Adı : Use of Cognitive Diagnosıs Modeling in Large Scale Assessments: An Analysis of Computer Based Test Applications

Etkinlik Adı : International Educational Technology Conference, IETC 2023
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.09.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.09.2023
Basım Tarihi :09.09.2023

Bildiri Adı : Use of Cognitive Diagnosis Modeling in Large Scale Assessments: An Analysis of Computer Based Test Applications

Etkinlik Adı : International Educational Technology Conference, IETC 2023
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.09.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.09.2023
Basım Tarihi :09.09.2023

Bildiri Adı : Cognitive Diagnosis Modeling in Large-Scale Assessments with Computer-Based Test Applications

Etkinlik Adı : International Conference on Higher Education Teaching, ICHET 2023
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.09.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :29.09.2023
Basım Tarihi :07.09.2023

Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Çok Kültürlü Eğitime Duyarlık Düzeyi ve Suriyeli Öğrencilere Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Etkinlik Adı : International Eurasian Educational Research Congress, EJER 2022
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : YILDIZ ISMAIL, DEMIR MELTEM, EVRAN DERYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 22.06.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.06.2022
Basım Tarihi :01.07.2022

Bildiri Adı : Farklı Ülkelerde Özel Yetenekli Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Tanılanmasında Kullanılan Değerlendirme Yöntemleri

Etkinlik Adı : International Eurasian Educational Research Congress, EJER 2022
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖRDEK İNCEOĞLU SEVAL, EVRAN DERYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 22.06.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.06.2022
Basım Tarihi :01.07.2022

Bildiri Adı : PISA 2018’de Türkiye’nin durumunun yorumlanması: Başarılı olan dezavantajlı öğrencileri, başarısız olan dezavantajlı öğrencilerden ayıran faktörler nelerdir?

Etkinlik Adı : International Eurasian Educational Research Congress, EJER 2022
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA, ÖRDEK İNCEOĞLU SEVAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 22.06.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.06.2022
Basım Tarihi :01.07.2022

Bildiri Adı : Çocuk Servislerine Çizilen Görsellerin Hasta Çocuklar Üzerindeki Etkileri

Etkinlik Adı : International Pegem Conference on Education, IPCEDU 2020
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EKİNCİ BERİVAN, EVRAN DERYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.09.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.09.2020
Basım Tarihi :24.09.2020

Bildiri Adı : The Effects of Harran University on its Adjacent Society: A Study on Students' Perceptions and Economic Growth

Etkinlik Adı : International Russian Higher Education Conference, RHEC 2019
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.10.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.10.2019
Basım Tarihi :26.10.2019

Bildiri Adı : Trend Analysis of Turkey in International Education Surveys: Using TIMSS and PISA Results

Etkinlik Adı : Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, EPOD 2018
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA, TERZİ RAGIP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 10.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :14.09.2018
Basım Tarihi :14.09.2018

Bildiri Adı : Assessing Measurement Invariance of PISA 2012: Mathematical Literacy, Problem Solving, and Attitudes Towards Mathematics

Etkinlik Adı : Doctoral School Summer Conference, UCL, IOE 2016
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 13.06.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :17.06.2016
Basım Tarihi :17.06.2016

Bildiri Adı : Cognitive Abilities, and Attitudes Towards Mathematics

Etkinlik Adı : Doctoral School Poster Conference, UCL, IOE 2016
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 14.03.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :18.03.2016
Basım Tarihi :18.03.2016

Bildiri Adı : Differential Item Functioning in Learning Strategies: Concurrent Parameter Estimation using PARSCALE

Etkinlik Adı : Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, EPOD 2014
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKBAY LOKMAN, EVRAN DERYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.06.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.06.2014
Basım Tarihi :20.06.2014

Bildiri Adı : Assessing Measurement Invariance: Multiple Group Confirmatory Factor Analysis for Differential Item Functioning Detection in Polytomous Measures of Turkish and American Students

Etkinlik Adı : Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, EPOD 2014
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA, AKBAY LOKMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.06.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.06.2014
Basım Tarihi :20.06.2014

Bildiri Adı : Defining Q-Matrices of TIMSS 2007- 2011 Under Cognitive Diagnosis Modeling

Etkinlik Adı : National Council on Measurement in Education, NCME 2014
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA, DE LA TORRE JIMMY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.04.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :11.04.2014
Basım Tarihi :11.04.2014

Bildiri Adı : Defining the U.S. Federal Perspective on STEM with a Process Model

Etkinlik Adı : National Association for Research in Science Teaching, NARST 2013
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : CRIPPEN KENT, EVRAN DERYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.08.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.08.2013
Basım Tarihi :09.08.2013

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Toplam Kitap Sayısı : 1

Kitap Adı : ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Kitap Türü : Bilimsel Kitap
Yazar Adı : ÖRDEK İNCEOĞLU SEVAL, EVRAN DERYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yayın Evi : NOBEL
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-427-761-0
Basım Türü :Basılı
YIL :2022

Proje&Patent&Tasarım

Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği

Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği

Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği

Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği

Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 7

Proje Adı: SmellControl: Akıllı Deprem Güvenlik Sistemi için Çok Kanallı Nanohibrit Gaz Dedektörleri

Başlama Tarihi : 01.04.2024
Bitiş Tarihi : 01.06.2024
Proje Konusu :
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2024-05-10 10:37:06

Proje Adı: TÜBİTAK 2237-A/ Eğitim Bilimlerinde İleri Metodoloji Uygulamaları

Başlama Tarihi : 14.06.2021
Bitiş Tarihi : 20.06.2021
Proje Konusu : Eğitim Bilimlerinde İleri Metodoloji Uygulamaları
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-11-01 11:52:31

Proje Adı: Tübitak 2237A - Egitim Bilimlerinde Ileri Metodoloji Uygulamaları

Başlama Tarihi : 07.09.2020
Bitiş Tarihi : 13.09.2020
Proje Konusu : Doktora öğrencilerine ileri metodoloji eğitimleri verilmesi
Proje Konum : Uzman
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2021-05-24 11:15:14

Proje Adı: TÜBİTAK 2237-A/ Eğitim Bilimlerinde İleri Metodoloji Uygulamaları

Başlama Tarihi : 07.09.2020
Bitiş Tarihi : 13.09.2020
Proje Konusu : Doktora öğrencilerine ileri metodoloji eğitimleri verilmesi
Proje Konum : Uzman
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2024-02-23 14:33:38

Proje Adı: Hayalimdeki Köy Okulu (Eğitim Yoluyla Kalkınma Şemsiye Grubu)

Başlama Tarihi : 31.12.2019
Bitiş Tarihi : 26.08.2021
Proje Konusu :
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2024-05-10 10:35:47

Proje Adı: Akademisyenlerin Öğretimsel Niteliklerinin Geliştirilmesi

Başlama Tarihi : 05.07.2019
Bitiş Tarihi : 06.01.2021
Proje Konusu : Bu projenin genel amacı, akademisyenlerin pedagoji/andragoji bağlamında öğretim becerilerini desteklemek ve niteliklerini geliştirmektir. Bu beceriler arasında öğretimin planlanması, öğrenme/öğretme ile ilgili temel kuram ve modellerin kavranması, öğretim becerilerinin ve teknolojilerinin etkili şekilde kullanılması ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin etkin kullanımı yer almaktadır.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2024-04-05 15:35:40

Proje Adı: Çocuk Servislerine Çizilen Görsellerin Hastalar Üzerindeki Etkisi

Başlama Tarihi : 03.07.2018
Bitiş Tarihi : 03.04.2019
Proje Konusu : Bireyin toplumsal duyarlılık, farkındalık, iş birliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini destekleyen ve toplumsal bilincin uygulamalı olarak kazandırıldığı bir ders olan Topluma Hizmet Uygulamaları (THU) dersi 4 yıllık Resim-iş öğretmenliği lisans programının dördüncü yılının ikinci yarıyılında yer almaktadır. Bu ders kapsamında topluma hizmete yönelik olarak Harran Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi’nde çocuk cerrahi servisinin duvarlarının boyanması uygulamaya konulmuştur. Hastane duvarına yapılan resimlerin çocuk hastalar üzerine bırakacağı etkiler gözlemlenerek dersi alan öğrencilerin düşüncelerine yönelik çıkarımlara yer verilmiştir.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2022-01-07 13:19:26

Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği

Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği

Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği

Toplam Proje Sayısı (HÜBAP) : 7

Proje Adı: SmellControl: Akıllı Deprem Güvenlik Sistemi için Çok Kanallı Nanohibrit Gaz Dedektörleri

Başlama Tarihi : 2024-04-04
Bitiş Tarihi : 2024-10-03
Tamamlandı Tarihi :
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Devam Ediyor
Ekip : Derya EVRAN, Yasin KARACA
Anahtar Kelimeler : Nanohibrit Gaz Dedektörleri Entegre Sistemler Akıllı Deprem Güvenlik Sistemi Mini Crazyflie Drone Yapay Zeka Algoritmaları ROS İşletim Sistemi Arama Kurtarma Teknolojisi Uzay Saha Çalışmaları Afet Durumları Çevre ve Endüstriyel Güvenlik IoT (Nesnelerin İn

Proje Adı: PISA 2018'de Türkiye'nin durumunun yorumlanması: Başarılı olan dezavantajlı öğrencileri, başarısız olan dezavantajlı öğrencilerden ayıran faktörler nelerdir?

Başlama Tarihi : 2022-06-09
Bitiş Tarihi : 2022-12-08
Tamamlandı Tarihi : 2022-06-30
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Derya EVRAN
Anahtar Kelimeler :

Proje Adı: Hayalimdeki Köy Okulu (Eğitim Yoluyla Kalkınma Şemsiye Grubu)

Başlama Tarihi : 2019-12-31
Bitiş Tarihi : 2021-07-01
Tamamlandı Tarihi : 2021-08-26
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Derya EVRAN, Fatih Mehmet CİĞERCİ, Ebru KARADAĞ
Anahtar Kelimeler : Çizim Analizi, Öğrenci Çizimleri, Taşımalı Köy Okulları

Proje Adı: The Effects of Harran University on its Adjacent Society: A Study on Students' Perceptions and Economic Growth

Başlama Tarihi : 2019-11-15
Bitiş Tarihi : 2020-05-15
Tamamlandı Tarihi : 2019-11-25
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Derya EVRAN
Anahtar Kelimeler :

Proje Adı: Akademisyenlerin Öğretimsel Niteliklerinin Geliştirilmesi (Eğitim Yoluyla Kalkınma Şemsiye Grubu)

Başlama Tarihi : 2019-07-05
Bitiş Tarihi : 2021-01-05
Tamamlandı Tarihi : 2021-04-05
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Bürhan AKPUNAR, Fatih Mehmet CİĞERCİ, Mesut YILDIRIM, Sedat ŞEN, İbrahim YILDIRIM, Ragıp TERZİ, Derya EVRAN
Anahtar Kelimeler : Akademisyen niteliği, pedagojik yeterlikler, andragojik nitelikler, didaktik beceriler, öğretimsel nitelikler

Proje Adı: TREND ANALYSIS OF TURKEY IN INTERNATIONAL EDUCATION SURVEYS: USING TIMSS AND PISA RESULTS

Başlama Tarihi : 2018-09-10
Bitiş Tarihi : 2019-03-10
Tamamlandı Tarihi : 2019-01-21
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Derya EVRAN
Anahtar Kelimeler :

Proje Adı: Çocuk Servislerine Çizilen Görsellerin Hastalar Üzerindeki Etkisi

Başlama Tarihi : 2018-07-03
Bitiş Tarihi : 2019-04-03
Tamamlandı Tarihi : 2019-05-07
Proje Bilim Dalı : Sosyal Bilimler
Proje Durum : Bitti
Ekip : Berivan EKİNCİ, Derya EVRAN, Dilara KARAKAŞ TABAK, Necla KARADAĞ, Hamza AYAYDIN
Anahtar Kelimeler : Topluma hizmet uygulamaları, sanat eğitimi, çocuk hastalar, öğretmen adayları.
Sistemde kayıtlı patent kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı tasarım kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı sanat kaydı bulunamadı!

Bilimsel Faaliyetler

Kuruluş Adı: The National Council on Measurement in Education | NCME

Üyelik Durumu : Üye
Başlama Tarihi :2017
Bitiş Tarihi :

Kuruluş Adı: British Educational Research Association | BERA

Üyelik Durumu : Üye
Başlama Tarihi :2017
Bitiş Tarihi :

Kuruluş Adı: American Educational Research Association | AERA

Üyelik Durumu : Üye
Başlama Tarihi :2017
Bitiş Tarihi :

Yayın Adı : ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yazar Bilgisi : ÖRDEK İNCEOĞLU SEVAL, EVRAN DERYA
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Basılı
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Başlama Tarihi :02.01.2022
Bitiş Tarihi :30.12.2022

Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Bilim Alanı : Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Anahtar Kelimeler :
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme



Güncelleme Tarihi : 2023-10-30 10:34:38

Başarılar & Tanınırlık

TÜBİTAK Yayın Teşvik Ödülü

2022

TÜBİTAK TEŞVİK

TÜRKİYE

1416 YLSY

2009

Yurtiçi kurum ve kuruluşlarından alınan bilim ödülü

TÜRKİYE

Duyurular & Dokümanlar

Sistemde kayıtlı duyuru kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı döküman kaydı bulunamadı!