YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi :
15.12.2025 11:16:28
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 15.12.2025 08:49:11
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 15.12.2025 09:59:06
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 12.12.2025 00:27:26
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 15.12.2025 08:49:11
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 15.12.2025 09:59:06
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 12.12.2025 00:27:26
Kişisel Bilgiler
DR. ÖĞR. ÜYESİ GAMZE KIRILMAZKAYA
- E-posta: gkirilmazkaya@harran.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): 0 (414) 318 30 00 / 1271
- Bağlı Birimi : Fen Bilgisi Eğitimi
- Web Adresi: https://havis.harran.edu.tr/gkirilmazkaya
YÖKSİS Veri Girişi İçin Tıklayınız.
Google Scholar Profil Hesap Bilgisi Öğrenme Kılavuzu İçin Tıklayınız.
Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Mezuniyet Bilgilleri kaydı bulunamadı.
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Fen Bilgisi Eğitimi
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2016 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Anabilim Dalı Başkanı
- 2019 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- UYGULAMALI PERMAKÜLTÜR EĞİTİMİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK AYAK İZİ FARKINDALIĞINA VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE TUTUMLARINA ETKİSİ
- Kırıkkale Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
- ŞEYDA NUR BİÇİCİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025
- UYGULAMALI PERMAKÜLTÜR EĞİTİMİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK AYAK İZİ FARKINDALIĞINA VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE TUTUMLARINA ETKİSİ
- Kırıkkale Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
- ŞEYDA NUR BİÇİCİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025
- Web 2.0 araçlarının 5'inci sınıf öğrencilerinin dünya ve evren konusu kavram yanılgıları ve başarıları ile yapılandırmacı öğrenme ortamları algıları ve 21'inci yüzyıl becerilerine etkisi
- Harran Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- MUSTAFA ŞENEL(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Fen bilgisi öğretmenlerinin küresel ısınma konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgisi ve sınıf içi uygulamalarının araştırılması
- Harran Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
- NEVAL DEMİR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Fen bilgisi öğretmenlerinin küresel ısınma konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgisi ve sınıf içi uygulamalarının araştırılması
- Harran Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
- NEVAL DEMİR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Web 2.0 araçlarının hücre ve bölünmeler ünitesindeki başarıya ve öz düzenlemeli öğrenme becerilerine etkisi
- Harran Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
- MELİKE USTA(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Web 2.0 araçlarının hücre ve bölünmeler ünitesindeki başarıya ve öz düzenlemeli öğrenme becerilerine etkisi
- Harran Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
- MELİKE USTA(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Web 2.0 araçlarının 5'inci sınıf öğrencilerinin dünya ve evren konusu kavram yanılgıları ve başarıları ile yapılandırmacı öğrenme ortamları algıları ve 21'inci yüzyıl becerilerine etkisi
- Harran Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- MUSTAFA ŞENEL(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
Dersler
VERİLEN DERSLER
Seminer,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Deprem Konusundaki Kavram Yanılgılarının Kavram Karikatürleri ile Giderilmesi
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 2
ISSN : 1303-0493
Yayın Tarihi : 2025
Dergi Adı : Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 2
ISSN : 1303-0493
Yayın Tarihi : 2025
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Küresel Isınma Konusundaki Bilgi Düzeyleri, Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri ve Öğretmen Özyeterlik Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre Araştırılması
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE,DEMİR NEVAL
Dergi Adı : Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama Dergisi
Cilt : 16
ISSN : 1309-8659
Yayın Tarihi : 2025
Dergi Adı : Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama Dergisi
Cilt : 16
ISSN : 1309-8659
Yayın Tarihi : 2025
Makale Adı : OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARI, MOTİVASYON VE TUTUMLARINA ETKİSİ
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : Trakya Eğitim Dergisi
Cilt :
ISSN : 2630-6301
Yayın Tarihi : 2025
Dergi Adı : Trakya Eğitim Dergisi
Cilt :
ISSN : 2630-6301
Yayın Tarihi : 2025
Makale Adı : Effectiveness of Guided Inquiry Learning Strategies on Middle School Students' Achievement and Science Self-Efficacy
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : International Journal on New Trends in Education and Their Implications
Cilt :
ISSN : 1309-6249
Yayın Tarihi : 2024
Dergi Adı : International Journal on New Trends in Education and Their Implications
Cilt :
ISSN : 1309-6249
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Dijital Hikâye Oluşturma Uygulamaları Deneyimleri
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt :
ISSN : 1308-8971
Yayın Tarihi : 2024
Dergi Adı : Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt :
ISSN : 1308-8971
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : The Effect of POE Method with Phet Simulation on Primary School Student’s Science Attitudes and Success: Greenhouse Effect
Yazar Bilgisi : Çetinkaya Uğur, KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : Education Quarterly Reviews
Cilt :
ISSN : SSN 2657-215X
Yayın Tarihi : 2022
Dergi Adı : Education Quarterly Reviews
Cilt :
ISSN : SSN 2657-215X
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Effect of Hands-On Science Activities on Students’ Academic Achievement and Scientific Attitude
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE, Dal Sena Nur
Dergi Adı : International Journal of Education & Literacy Studies
Cilt :
ISSN : 2202-9478
Yayın Tarihi : 2022
Dergi Adı : International Journal of Education & Literacy Studies
Cilt :
ISSN : 2202-9478
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : EFFECT OF SCIENCE TEACHING SUPPORTED WITH SCIENTIFIC STORIES ON STUDENTS’ ACADEMIC SUCCESS, ATTITUDES AND MOTIVATION
Yazar Bilgisi : USTA MELİKE, KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : İnternational online journal of education and teaching
Cilt : 9
ISSN : 2148-225X
Yayın Tarihi : 2022
Dergi Adı : İnternational online journal of education and teaching
Cilt : 9
ISSN : 2148-225X
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Ve Çevre Sorunlarına İlişkin Görüşleri
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt : 13
ISSN : 2146-7862
Yayın Tarihi : 2022
Dergi Adı : Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt : 13
ISSN : 2146-7862
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN STEM EĞİTİMİNE YÖNELİK TUTUMLARININ VE MÜHENDİSLİK ANLAYIŞLARININ İNCELENMESİ
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt : 18
ISSN : 2791-7789
Yayın Tarihi : 2021
Dergi Adı : Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt : 18
ISSN : 2791-7789
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Examining Predictive Effects of Attitudes toward STEM and Demographic Factors on Academic Achievement
Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : Issues in Educational Research
Cilt : 30
ISSN : 1837-6290
Yayın Tarihi : 2020
Dergi Adı : Issues in Educational Research
Cilt : 30
ISSN : 1837-6290
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE İLİŞKİNHAZIRBULUNUŞLUKLARININ İNCELENMESİ
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : Turkish Studies
Cilt : 13
ISSN : 1308-2140
Yayın Tarihi : 2018
Dergi Adı : Turkish Studies
Cilt : 13
ISSN : 1308-2140
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : The Meaning Crisis of Curriculum in Information Age
Yazar Bilgisi : AKPUNAR BÜRHAN,BATDI VELİ,ÖZEREN ENDER,KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : International Journal of Information and Education Technology
Cilt : 7
ISSN : 2010-3689
Yayın Tarihi : 2017
Dergi Adı : International Journal of Information and Education Technology
Cilt : 7
ISSN : 2010-3689
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Sınıf Öğretmeni Adaylarının FeTeMM Öğretimine İlişkin Görüşlerinin Araştırılması (Şanlıurfa Örneği)
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : Harran maarif dergisi
Cilt :
ISSN : 2564-761X
Yayın Tarihi : 2017
Dergi Adı : Harran maarif dergisi
Cilt :
ISSN : 2564-761X
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FİZİK LABORATUVARINA YÖNELİK KAYGI VE TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : JOURNAL of SOCIAL & HUMANITIES SCIENCES RESEARCH (JSHSR)
Cilt :
ISSN : 2459-1149
Yayın Tarihi : 2017
Dergi Adı : JOURNAL of SOCIAL & HUMANITIES SCIENCES RESEARCH (JSHSR)
Cilt :
ISSN : 2459-1149
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Fotosentez Konusu Hakkında KavramYanılgılarının Vee Diyagramı Aracılığıyla Belirlenmesi ve BuAraca Yönelik Görüşlerinin Tespiti
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Dergi Adı : Erzincan University Journal of Education Faculty
Cilt : 18
ISSN : 2148-7758
Yayın Tarihi : 2016
Dergi Adı : Erzincan University Journal of Education Faculty
Cilt : 18
ISSN : 2148-7758
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : Peer Assessment Activities for theSecondary Students in Science and Technology Course
Yazar Bilgisi : KEÇECİ GONCA,KIRILMAZKAYA GAMZE,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Dergi Adı : Turkish Journal of Educational Studies (TURK-JES)
Cilt :
ISSN : 2458-8210
Yayın Tarihi : 2015
Dergi Adı : Turkish Journal of Educational Studies (TURK-JES)
Cilt :
ISSN : 2458-8210
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tutum Ve Akademik Başarılarına Etkisi
Yazar Bilgisi : KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE, KIRILMAZKAYA GAMZE, ASLAN SİNAN
Dergi Adı : Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Cilt :
ISSN : 1307-9581
Yayın Tarihi : 2015
Dergi Adı : Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Cilt :
ISSN : 1307-9581
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Fen bilgisi öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi (elazığ ili örneği)
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Dergi Adı : Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi
Cilt :
ISSN : 2148-2527
Yayın Tarihi : 2015
Dergi Adı : Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi
Cilt :
ISSN : 2148-2527
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Tahmin Et Gözle Açıkla Yönteminin Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarilarina Ve Fene Karşi Tutumlarina Etkisinin İncelenmesi
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Dergi Adı : Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi Journal of International Social Research
Cilt :
ISSN : 1307-9581
Yayın Tarihi : 2015
Dergi Adı : Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi Journal of International Social Research
Cilt :
ISSN : 1307-9581
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Determination of Preservice Science Teachers Self Efficiency
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE,KEÇECİ GONCA,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Dergi Adı : International Journal of Liberal Arts and Social Science
Cilt :
ISSN : 2307-924x
Yayın Tarihi : 2015
Dergi Adı : International Journal of Liberal Arts and Social Science
Cilt :
ISSN : 2307-924x
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) ÖZGÜVEN ALGILARININ İNCELENMESİ
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Dergi Adı : Türk İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Cilt :
ISSN : 2149-083X
Yayın Tarihi : 2015
Dergi Adı : Türk İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Cilt :
ISSN : 2149-083X
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Determining The Level Of Assessment And Evaluation Knowledge Of Computer Education And Instructional Technology Department Preservice Teachers
Yazar Bilgisi : KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE,KEÇECİ GONCA,KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : Kesit Akademi Dergisi
Cilt :
ISSN : 2149-9225
Yayın Tarihi : 2015
Dergi Adı : Kesit Akademi Dergisi
Cilt :
ISSN : 2149-9225
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmen ve Öğrencilerinin Tutum ve Başarılarına Etkisi
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE,KEÇECİ GONCA,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Dergi Adı : The Journal of Academic Social Science Studies
Cilt :
ISSN : 2148-4163
Yayın Tarihi : 2014
Dergi Adı : The Journal of Academic Social Science Studies
Cilt :
ISSN : 2148-4163
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Akıllı Tahta Kullanımının Fen ve Teknoloji Dersindeki Başarı ve Tutuma Etkisi
Yazar Bilgisi : KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE,KIRILMAZKAYA GAMZE,KEÇECİ GONCA
Dergi Adı : E-Journal Of New World Sciences Academy
Cilt :
ISSN : 1308-7274
Yayın Tarihi : 2012
Dergi Adı : E-Journal Of New World Sciences Academy
Cilt :
ISSN : 1308-7274
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : İlköğretim Öğrencilerinin Nükleer Enerji Sosyo Bilimsel Konusunu Online Argümantasyon Yöntemiyle Öğrenmesi
Yazar Bilgisi : KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE,KEÇECİ GONCA,KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : E-Journal Of New World Sciences Academy
Cilt :
ISSN : 1308-7274
Yayın Tarihi : 2012
Dergi Adı : E-Journal Of New World Sciences Academy
Cilt :
ISSN : 1308-7274
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : İlköğretim Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin Karşılaştırılması
Yazar Bilgisi : KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE,KIRILMAZKAYA GAMZE,ZENGİN RAŞİT
Dergi Adı : E-Journal Of New World Sciences Academy
Cilt :
ISSN : 1306-3111
Yayın Tarihi : 2012
Dergi Adı : E-Journal Of New World Sciences Academy
Cilt :
ISSN : 1306-3111
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : Oyunlaştırma Yönteminin Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarı, Motivasyon ve Tutumlarına Etkisi.
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2025
Atıf Sayısı : 1
Yayın Tarihi : 2025
Atıf Sayısı : 1
Makale Adı : Effectiveness of Guided Inquiry Learning Strategies on Middle School Students' Achievement and Science Self-Efficacy
Yazar Bilgisi : G KIRILMAZKAYA
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Dijital Hikâye Oluşturma Uygulamaları Deneyimleri
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) ÖZGÜVEN ALGILARININ İNCELENMESİ
Yazar Bilgisi : FK ZENGİN, G KIRILMAZKAYA
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Dijital Hikâye Oluşturma Uygulamaları Deneyimleri.
Yazar Bilgisi : G KIRILMAZKAYA
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Araştırma-Sorgulama Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Fen Öz-Yeterlikleri Ve Fen Deneylerine Yönelik Tutumlarına Etkisinin Araştırılması
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya, F KIRBAĞ ZENGİN, B ATICI
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Investigation of the Effects of Inquiry-Based Science Teaching on Pre-service Teachers' Science Process Skills and Motivation
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLİMSEL SÜREÇ BECERİ DÜZEYLERİ İLE FEN ÖĞRETİMİ ÖZ-YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN SOSYO-BİLİMSEL KONULARA YÖNELİK TUTUMLARININ TESPİTİ
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Ve Çevre Sorunlarına İlişkin Görüşleri
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 6
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 6
Makale Adı : Effect of Hands-On Science Activities on Students’ Academic Achievement and Scientific Attitude
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya, SN Dal
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 13
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 13
Makale Adı : EFFECT OF SCIENCE TEACHING SUPPORTED WITH SCIENTIFIC STORIES ON STUDENTS’ ACADEMIC SUCCESS, ATTITUDES AND MOTIVATION
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya, M Usta
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 4
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 4
Makale Adı : The effect of POE method with PhET simulation on primary school student’s science attitudes and success: Greenhouse effect
Yazar Bilgisi : U Çetinkaya, G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 6
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 6
Makale Adı : ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN STEM EĞİTİMİNE YÖNELİK TUTUMLARININ VE MÜHENDİSLİK ANLAYIŞLARININ İNCELENMESİ
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 8
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 8
Makale Adı : ARAŞTIRMA-SORGULAMAYA DAYALI FEN ÖĞRETİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yazar Bilgisi : G KIRILMAZKAYA, FK ZENGİN, B ATICI
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Examining predictive effects of attitudes toward STEM and demographic factors on academic achievement
Yazar Bilgisi : R Terzi, G Kirilmazkaya
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 10
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 10
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Kavram Algıları
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Araştırma Sorgulamaya Dayalı Genel Biyoloji Laboratuvarı Dersinde Blog Kullanımının Yansıtıcı Düşünme Becerisi Üzerine Etkisi
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE İLİŞKİN HAZIRBULUNUŞLUKLARININ İNCELENMESİ.
Yazar Bilgisi : G KIRILMAZKAYA
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Öz Yönetimli Öğrenmeye İlişkin Hazır Bulunuşluklarının İncelenmesi
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 6
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 6
Makale Adı : FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FİZİK LABORATUVARINA YÖNELİK KAYGI VE TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Yazar Bilgisi : G KIRILMAZKAYA
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Preservice Primary School Teachers’ Views on the STEM Method
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : The Meaning Crisis of Curriculum in Information Age
Yazar Bilgisi : B Akpinar, V Batdı, E Özeren, G Kirilmazkaya
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 3
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 3
Makale Adı : Meslek Yüksekokulu Öğretim Elemanlarının İnovasyon Yeterliliklerinin Araştırılması
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FİZİK LABORATUVARINA YÖNELİK KAYGI VE TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 3*
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 3*
Makale Adı : Sınıf Öğretmeni Adaylarının FeTeMM Öğretimine İlişkin Görüşlerinin Araştırılması (Şanlıurfa Örneği)
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 36
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 36
Makale Adı : ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜHENDİS VE MÜHENDİSLİK ALGILARININ BELİRLENMESİ
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı : 2*
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı : 2*
Makale Adı : Öğretmen adayları fotosentez konusu hakkında kavram yanılgılarının vee diyagramı aracılığıyla belirlenmesi ve bu araca yönelik görüşlerinin tespiti
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya, FK Zengin
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı : 13
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı : 13
Makale Adı : DETERMINING THE LEVEL OF ASSESSMENT AND EVALUATION KNOWLEDGE OF COMPUTER EDUCATION AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY DEPARTMENT PRESERVICE TEACHERS
Yazar Bilgisi : FK ZENGİN, G KEÇECİ, G KIRILMAZKAYA
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Makale Adı : DETERMINATION OF PRESERVICE SCIENCE TEACHERS'SELF EFFICIENCY
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya, G Keçeci, FK Zengin
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Makale Adı : FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)
Yazar Bilgisi : G KIRILMAZKAYA, FK ZENGİN
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı : 3
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı : 3
Makale Adı : Peer Assessment Activities For the Secondary Students in Science and Technology Course
Yazar Bilgisi : G Keçeci, G Kırılmazkaya, FK Zengin
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Makale Adı : BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TUTUM VE AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ.
Yazar Bilgisi : S ASLAN, F KIRBAĞ ZENGİN, G KIRILMAZKAYA
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) özgüven algılarının incelenmesi
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya, F Kırbağ Zengin
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı : 4
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı : 4
Makale Adı : TAHMİN ET-GÖZLE-AÇIKLA YÖNTEMİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE FENE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ.
Yazar Bilgisi : G KIRILMAZKAYA, F KIRBAĞ ZENGİN
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Tahmin et-gözle-açıkla yönteminin ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve fene karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya, F Kırbağ Zengin
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı : 23
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı : 23
Makale Adı : Bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının tutum ve akademik başarılarına etkisi
Yazar Bilgisi : S Aslan, F Kırbağ Zengin, G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 16
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 16
Makale Adı : Bilgisayar destekli öğretimin fen ve teknoloji öğretmen ve öğrencinin tutum ve başarısına etkisi
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya, G Keçeci, F Zengin
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 12
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 12
Makale Adı : Web tabanlı araştırma-sorgulamaya dayalı fen öğretiminin öğretmen adaylarının kavram öğrenmeleri ve bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi üzerine etkisi
Yazar Bilgisi : G Kirilmazkaya
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 28
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 28
Makale Adı : The effect of computer assisted instruction in science and technology course to teachers and students’ attitudes and achievements
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya, G Keçeci, F Zengin
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 5
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİNİN TUTUM VE BAŞARILARINA ETKİSİ
Yazar Bilgisi : G KIRILMAZKAYA, G KEÇECİ, F ZENGİN
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı :
Makale Adı : İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
Yazar Bilgisi : FK Zengin, R Zengin
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı :
Makale Adı : İlköğretim fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının sosyal becerilerinin karşılaştırılması
Yazar Bilgisi : F Zengin, G Kırılmazkaya, R Zengin
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı : 7
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı : 7
Makale Adı : AKILLI TAHTA KULLANIMININ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ
Yazar Bilgisi : FK ZENGİN, G KIRILMAZKAYA, G KEÇECİ
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı :
Makale Adı : AKILLI TAHTA KULLANIMININ FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ
Yazar Bilgisi : FK Zengin, G Kırılmazkaya, G Keçeci
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı : 29
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı : 29
Makale Adı : Elementary students use of smart board the effect of achievement and attitude in science and technology course
Yazar Bilgisi : FK Zengin, G Kırılmazkaya, G Keçeci
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 9
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 9
Makale Adı : İlköğretim öğrencilerinin genetiği değiştirilmiş organizmaları on-line argümantasyon yöntemi ile öğrenmesi
Yazar Bilgisi : G Keçeci, G Kırılmazkaya, F Kırbağ Zengin
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 26
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 26
Makale Adı : Akıllı tahta kullanımının ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarı ve tutuma etkisi
Yazar Bilgisi : FK Zengin, G Kırılmazkaya, G Keçeci
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 58
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 58
Makale Adı : Etkileşimli tahta kullanımının ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarı ve tutuma etkisi. 109 5th International Computer & Instructional Technologies …
Yazar Bilgisi : F Zengin, G Kırılmazkaya, G Keçeci
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 4
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 4
Makale Adı : İlköğretim öğrencilerinin nükleer enerji sosyo-bilimsel konusunu online argümantasyon yöntemi ile öğrenmesi
Yazar Bilgisi : FK Zengin, G Keçeci, G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 88*
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 88*
Makale Adı : Akıllı tahta kullanım öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarı ve tutumuna etkisi
Yazar Bilgisi : KF Zengin, G Kırılmazkaya, G Keçeci
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 13
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 13
Makale Adı : İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde performans görevlerini hazırlarken kullandıkları bilgi iletişim teknolojilerinin
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya, G Keçeci, F Kırbağ Zengin
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 8
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 8
Makale Adı : İlköğretim fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ve sosyal becerilerinin karşılaştırılması
Yazar Bilgisi : G Kirilmazkaya
Yayın Tarihi : 2010
Atıf Sayısı : 29
Yayın Tarihi : 2010
Atıf Sayısı : 29
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Küresel Isınma Konusundaki Bilgi Düzeyleri, Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri ve Öğretmen Özyeterlik Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre Araştırılması
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya, N Demir
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Deprem Konusundaki Kavram Yanılgılarının Kavram Karikatürleri ile Giderilmesi
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARI, MOTİVASYON VE TUTUMLARINA ETKİSİ
Yazar Bilgisi : G Kırılmazkaya
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : İLKÖĞRETİM OKULLARINDA FEN VE TEKNOLOJİSİ DERSİ MATERYAL İHTİYACININ BELİRLENMESİ
Yazar Bilgisi : R Zengin, S Polat, Ö Akgün, FK Zengin, ÖL Alşahan, B Koç, ...
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Proje&Patent&Tasarım
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (HÜBAP) : 8
Proje Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Başlama Tarihi : 2023-05-12
Bitiş Tarihi : 2023-11-11
Tamamlandı Tarihi : 2023-07-05
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Bitiş Tarihi : 2023-11-11
Tamamlandı Tarihi : 2023-07-05
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ ÖZGÜVEN DÜZEYLERİNİN VE UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Başlama Tarihi : 2023-05-12
Bitiş Tarihi : 2023-11-11
Tamamlandı Tarihi : 2023-07-05
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Bitiş Tarihi : 2023-11-11
Tamamlandı Tarihi : 2023-07-05
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Sınıf Öğretmen adaylarının Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri ile Fen Bilgisi Öz-Yeterlik Düzeylerinin Karşılaştırılması
Başlama Tarihi : 2022-11-18
Bitiş Tarihi : 2023-05-17
Tamamlandı Tarihi : 2023-02-24
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Bitiş Tarihi : 2023-05-17
Tamamlandı Tarihi : 2023-02-24
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Araştırma Sorgulamaya Dayalı Fen Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri ve Motivasyonlarına Etkisinin Araştırılması
Başlama Tarihi : 2022-11-01
Bitiş Tarihi : 2023-04-30
Tamamlandı Tarihi : 2022-11-24
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Bitiş Tarihi : 2023-04-30
Tamamlandı Tarihi : 2022-11-24
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ STEM EĞİTİMİ KAVRAM ALGILARI
Başlama Tarihi : 2019-11-15
Bitiş Tarihi : 2020-05-15
Tamamlandı Tarihi : 2019-12-10
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Bitiş Tarihi : 2020-05-15
Tamamlandı Tarihi : 2019-12-10
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Analysis of Middle School Students' Attitudes Towards Stem in Terms Of Various Variables
Başlama Tarihi : 2019-05-10
Bitiş Tarihi : 2019-11-10
Tamamlandı Tarihi : 2019-10-02
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Bitiş Tarihi : 2019-11-10
Tamamlandı Tarihi : 2019-10-02
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Araştırma Sorgulamaya Dayalı Genel Biyoloji Laboratuvarı Dersinde Blog Kullanımının Yansıtıcı Düşünme Becerisi Üzerine Etkisi
Başlama Tarihi : 2018-11-15
Bitiş Tarihi : 2019-05-15
Tamamlandı Tarihi : 2019-01-22
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Bitiş Tarihi : 2019-05-15
Tamamlandı Tarihi : 2019-01-22
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Investigating the Innovation Competences of Vocational School Instructors
Başlama Tarihi : 2017-03-31
Bitiş Tarihi : 2017-10-01
Tamamlandı Tarihi : 2017-09-21
Proje Bilim Dalı : Sosyal Bilimler
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Bitiş Tarihi : 2017-10-01
Tamamlandı Tarihi : 2017-09-21
Proje Bilim Dalı : Sosyal Bilimler
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Bilim Alanı : Fen Bilgisi Eğitimi
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2023-10-25 12:28:44
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2023-10-25 12:28:44

