Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 27.07.2025 19:27:10
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 27.07.2025 19:26:28
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 30.07.2025 00:24:19
Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ GAMZE KIRILMAZKAYA
- E-posta: gkirilmazkaya@harran.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): 0 (414) 318 30 00 / 1271
- Bağlı Birimi : Fen Bilgisi Eğitimi
- Web Adresi: https://havis.harran.edu.tr/gkirilmazkaya

Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2010 - 2014
FIRAT ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (DR)/
Tez Adı: Web tabanlı araştırma-sorgulamaya dayalı fen öğretiminin öğretmen adaylarının kavram öğrenmeleri ve bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi üzerine etkisi
Yüksek Lisans
2007 - 2010
FIRAT ÜNİVERSİTESİ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: İlköğretim fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ve sosyal becerilerinin karşılaştırılması
Lisans
2003 - 2007
FIRAT ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Fen Bilgisi Eğitimi
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2016 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Anabilim Dalı Başkanı
- 2019 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- UYGULAMALI PERMAKÜLTÜR EĞİTİMİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK AYAK İZİ FARKINDALIĞINA VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE TUTUMLARINA ETKİSİ
- Kırıkkale Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
- ŞEYDA NUR BİÇİCİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025
- Fen bilgisi öğretmenlerinin küresel ısınma konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgisi ve sınıf içi uygulamalarının araştırılması
- Harran Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
- NEVAL DEMİR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Web 2.0 araçlarının hücre ve bölünmeler ünitesindeki başarıya ve öz düzenlemeli öğrenme becerilerine etkisi
- Harran Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
- MELİKE USTA(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Web 2.0 araçlarının 5'inci sınıf öğrencilerinin dünya ve evren konusu kavram yanılgıları ve başarıları ile yapılandırmacı öğrenme ortamları algıları ve 21'inci yüzyıl becerilerine etkisi
- Harran Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- MUSTAFA ŞENEL(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
Dersler
VERİLEN DERSLER
Yüksek Lisans Tez Çalışması,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Bilimin Teknolojideki Uygulamaları,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Danışmanlık (I.Yarıyıl),2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Seminer,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Fen Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması II,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Fen Öğretimi I,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları ve Kavramsal Değişim,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Bilimsel Süreç Becerileri Öğretimi,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ (SEÇMELİ),2020-2021,Lisans (Türkçe)
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Okul Dışı Öğrenme Ortamları,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları,2019-2020,Lisans (Türkçe)
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II,2019-2020,Lisans (Türkçe)
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI,2019-2020,Lisans (Türkçe)
OKUL DENEYİMİ,2019-2020,Lisans (Türkçe)
YAPISALCI YAKLAŞIM (SEÇMELİ),2019-2020,Lisans (Türkçe)
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Fen ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar,2019-2020,Lisans (Türkçe)
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVARI UYGULAMALARI I,2018-2019,Lisans (Türkçe)
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI,2018-2019,Lisans (Türkçe)
TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI (SEÇMELİ),2018-2019,Lisans (Türkçe)
YAPISALCI YAKLAŞIM (SEÇMELİ),2018-2019,Lisans (Türkçe)
GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARI II,2017-2018,Lisans (Türkçe)
GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARI I,2017-2018,Lisans (Türkçe)
YAPISALCI YAKLAŞIM (SEÇMELİ),2017-2018,Lisans (Türkçe)
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI (SEÇMELİ),2016-2017,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARI, MOTİVASYON VE TUTUMLARINA ETKİSİ
Dergi Adı : Trakya Eğitim Dergisi
Cilt :
ISSN : 2630-6301
Yayın Tarihi : 2025
Makale Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Deprem Konusundaki Kavram Yanılgılarının Kavram Karikatürleri ile Giderilmesi
Dergi Adı : Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 2
ISSN : 1303-0493
Yayın Tarihi : 2025
Makale Adı : Effectiveness of Guided Inquiry Learning Strategies on Middle School Students' Achievement and Science Self-Efficacy
Dergi Adı : International Journal on New Trends in Education and Their Implications
Cilt :
ISSN : 1309-6249
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Dijital Hikâye Oluşturma Uygulamaları Deneyimleri
Dergi Adı : Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt :
ISSN : 1308-8971
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : The Effect of POE Method with Phet Simulation on Primary School Student’s Science Attitudes and Success: Greenhouse Effect
Dergi Adı : Education Quarterly Reviews
Cilt :
ISSN : SSN 2657-215X
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : EFFECT OF SCIENCE TEACHING SUPPORTED WITH SCIENTIFIC STORIES ON STUDENTS’ ACADEMIC SUCCESS, ATTITUDES AND MOTIVATION
Dergi Adı : İnternational online journal of education and teaching
Cilt : 9
ISSN : 2148-225X
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Effect of Hands-On Science Activities on Students’ Academic Achievement and Scientific Attitude
Dergi Adı : International Journal of Education & Literacy Studies
Cilt :
ISSN : 2202-9478
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Ve Çevre Sorunlarına İlişkin Görüşleri
Dergi Adı : Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt : 13
ISSN : 2146-7862
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN STEM EĞİTİMİNE YÖNELİK TUTUMLARININ VE MÜHENDİSLİK ANLAYIŞLARININ İNCELENMESİ
Dergi Adı : Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt : 18
ISSN : 2791-7789
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Examining Predictive Effects of Attitudes toward STEM and Demographic Factors on Academic Achievement
Dergi Adı : Issues in Educational Research
Cilt : 30
ISSN : 1837-6290
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE İLİŞKİNHAZIRBULUNUŞLUKLARININ İNCELENMESİ
Dergi Adı : Turkish Studies
Cilt : 13
ISSN : 1308-2140
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : The Meaning Crisis of Curriculum in Information Age
Dergi Adı : International Journal of Information and Education Technology
Cilt : 7
ISSN : 2010-3689
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Sınıf Öğretmeni Adaylarının FeTeMM Öğretimine İlişkin Görüşlerinin Araştırılması (Şanlıurfa Örneği)
Dergi Adı : Harran maarif dergisi
Cilt :
ISSN : 2564-761X
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FİZİK LABORATUVARINA YÖNELİK KAYGI VE TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Dergi Adı : JOURNAL of SOCIAL & HUMANITIES SCIENCES RESEARCH (JSHSR)
Cilt :
ISSN : 2459-1149
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Fotosentez Konusu Hakkında KavramYanılgılarının Vee Diyagramı Aracılığıyla Belirlenmesi ve BuAraca Yönelik Görüşlerinin Tespiti
Dergi Adı : Erzincan University Journal of Education Faculty
Cilt : 18
ISSN : 2148-7758
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : Fen bilgisi öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi (elazığ ili örneği)
Dergi Adı : Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi
Cilt :
ISSN : 2148-2527
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Tahmin Et Gözle Açıkla Yönteminin Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarilarina Ve Fene Karşi Tutumlarina Etkisinin İncelenmesi
Dergi Adı : Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi Journal of International Social Research
Cilt :
ISSN : 1307-9581
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Determination of Preservice Science Teachers Self Efficiency
Dergi Adı : International Journal of Liberal Arts and Social Science
Cilt :
ISSN : 2307-924x
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tutum Ve Akademik Başarılarına Etkisi
Dergi Adı : Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Cilt :
ISSN : 1307-9581
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Peer Assessment Activities for theSecondary Students in Science and Technology Course
Dergi Adı : Turkish Journal of Educational Studies (TURK-JES)
Cilt :
ISSN : 2458-8210
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) ÖZGÜVEN ALGILARININ İNCELENMESİ
Dergi Adı : Türk İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Cilt :
ISSN : 2149-083X
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Determining The Level Of Assessment And Evaluation Knowledge Of Computer Education And Instructional Technology Department Preservice Teachers
Dergi Adı : Kesit Akademi Dergisi
Cilt :
ISSN : 2149-9225
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmen ve Öğrencilerinin Tutum ve Başarılarına Etkisi
Dergi Adı : The Journal of Academic Social Science Studies
Cilt :
ISSN : 2148-4163
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : İlköğretim Öğrencilerinin Nükleer Enerji Sosyo Bilimsel Konusunu Online Argümantasyon Yöntemiyle Öğrenmesi
Dergi Adı : E-Journal Of New World Sciences Academy
Cilt :
ISSN : 1308-7274
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : İlköğretim Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin Karşılaştırılması
Dergi Adı : E-Journal Of New World Sciences Academy
Cilt :
ISSN : 1306-3111
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : Akıllı Tahta Kullanımının Fen ve Teknoloji Dersindeki Başarı ve Tutuma Etkisi
Dergi Adı : E-Journal Of New World Sciences Academy
Cilt :
ISSN : 1308-7274
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : Oyunlaştırma Yönteminin Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarı, Motivasyon ve Tutumlarına Etkisi.
Yayın Tarihi : 2025
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Dijital Hikâye Oluşturma Uygulamaları Deneyimleri
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Effectiveness of Guided Inquiry Learning Strategies on Middle School Students' Achievement and Science Self-Efficacy
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) ÖZGÜVEN ALGILARININ İNCELENMESİ
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Dijital Hikâye Oluşturma Uygulamaları Deneyimleri.
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Effect of Hands-On Science Activities on Students’ Academic Achievement and Scientific Attitude
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 10
Makale Adı : EFFECT OF SCIENCE TEACHING SUPPORTED WITH SCIENTIFIC STORIES ON STUDENTS’ ACADEMIC SUCCESS, ATTITUDES AND MOTIVATION
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 4
Makale Adı : The effect of POE method with PhET simulation on primary school student’s science attitudes and success: Greenhouse effect
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 6
Makale Adı : SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLİMSEL SÜREÇ BECERİ DÜZEYLERİ İLE FEN ÖĞRETİMİ ÖZ-YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Investigation of the Effects of Inquiry-Based Science Teaching on Pre-service Teachers' Science Process Skills and Motivation
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Araştırma-Sorgulama Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Fen Öz-Yeterlikleri Ve Fen Deneylerine Yönelik Tutumlarına Etkisinin Araştırılması
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN SOSYO-BİLİMSEL KONULARA YÖNELİK TUTUMLARININ TESPİTİ
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Ve Çevre Sorunlarına İlişkin Görüşleri
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 4
Makale Adı : ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN STEM EĞİTİMİNE YÖNELİK TUTUMLARININ VE MÜHENDİSLİK ANLAYIŞLARININ İNCELENMESİ
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 7
Makale Adı : ARAŞTIRMA-SORGULAMAYA DAYALI FEN ÖĞRETİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Examining predictive effects of attitudes toward STEM and demographic factors on academic achievement
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 8
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Kavram Algıları
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Makale Adı : ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE İLİŞKİN HAZIRBULUNUŞLUKLARININ İNCELENMESİ.
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Araştırma Sorgulamaya Dayalı Genel Biyoloji Laboratuvarı Dersinde Blog Kullanımının Yansıtıcı Düşünme Becerisi Üzerine Etkisi
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Öz Yönetimli Öğrenmeye İlişkin Hazır Bulunuşluklarının İncelenmesi
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 6
Makale Adı : Preservice Primary School Teachers’ Views on the STEM Method
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FİZİK LABORATUVARINA YÖNELİK KAYGI VE TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 3*
Makale Adı : Meslek Yüksekokulu Öğretim Elemanlarının İnovasyon Yeterliliklerinin Araştırılması
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : The Meaning Crisis of Curriculum in Information Age
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 3
Makale Adı : ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Sınıf Öğretmeni Adaylarının FeTeMM Öğretimine İlişkin Görüşlerinin Araştırılması (Şanlıurfa Örneği)
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 35
Makale Adı : ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜHENDİS VE MÜHENDİSLİK ALGILARININ BELİRLENMESİ
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı : 2*
Makale Adı : Öğretmen adayları fotosentez konusu hakkında kavram yanılgılarının vee diyagramı aracılığıyla belirlenmesi ve bu araca yönelik görüşlerinin tespiti
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı : 12
Makale Adı : Peer Assessment Activities For the Secondary Students in Science and Technology Course
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) özgüven algılarının incelenmesi
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı : 4
Makale Adı : DETERMINATION OF PRESERVICE SCIENCE TEACHERS'SELF EFFICIENCY
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Makale Adı : BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TUTUM VE AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ.
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Tahmin et-gözle-açıkla yönteminin ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve fene karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı : 24
Makale Adı : DETERMINING THE LEVEL OF ASSESSMENT AND EVALUATION KNOWLEDGE OF COMPUTER EDUCATION AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY DEPARTMENT PRESERVICE TEACHERS
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Makale Adı : TAHMİN ET-GÖZLE-AÇIKLA YÖNTEMİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE FENE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ.
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :
Makale Adı : FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı : 3
Makale Adı : Web tabanlı araştırma-sorgulamaya dayalı fen öğretiminin öğretmen adaylarının kavram öğrenmeleri ve bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi üzerine etkisi
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 27
Makale Adı : The effect of computer assisted instruction in science and technology course to teachers and students’ attitudes and achievements
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİNİN TUTUM VE BAŞARILARINA ETKİSİ
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Bilgisayar destekli öğretimin fen ve teknoloji öğretmen ve öğrencinin tutum ve başarısına etkisi
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 11
Makale Adı : Bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının tutum ve akademik başarılarına etkisi
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 16
Makale Adı : AKILLI TAHTA KULLANIMININ FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı : 28
Makale Adı : İlköğretim fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının sosyal becerilerinin karşılaştırılması
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı : 7
Makale Adı : Etkileşimli tahta kullanımının ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarı ve tutuma etkisi. 109 5th International Computer & Instructional Technologies …
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 4
Makale Adı : İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde performans görevlerini hazırlarken kullandıkları bilgi iletişim teknolojilerinin
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 8
Makale Adı : Akıllı tahta kullanım öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarı ve tutumuna etkisi
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 13
Makale Adı : Akıllı tahta kullanımının ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarı ve tutuma etkisi
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 56
Makale Adı : İlköğretim öğrencilerinin genetiği değiştirilmiş organizmaları on-line argümantasyon yöntemi ile öğrenmesi
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 26
Makale Adı : Elementary students use of smart board the effect of achievement and attitude in science and technology course
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 9
Makale Adı : İlköğretim öğrencilerinin nükleer enerji sosyo-bilimsel konusunu online argümantasyon yöntemi ile öğrenmesi
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 83*
Makale Adı : İlköğretim fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ve sosyal becerilerinin karşılaştırılması
Yayın Tarihi : 2010
Atıf Sayısı : 26
Makale Adı : OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARI, MOTİVASYON VE TUTUMLARINA ETKİSİ
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Deprem Konusundaki Kavram Yanılgılarının Kavram Karikatürleri ile Giderilmesi
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : İLKÖĞRETİM OKULLARINDA FEN VE TEKNOLOJİSİ DERSİ MATERYAL İHTİYACININ BELİRLENMESİ
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Küresel Isınma Konusundaki Bilgi Düzeyleri, Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri ve Öğretmen Özyeterlik Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre Araştırılması
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Bildiri Adı : INVESTIGATION OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES' SELF-CONFIDENCE LEVELS OF TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE AND THEIR ATTITUDE TO DISTANCE EDUCATION
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 26.04.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :27.04.2023
Basım Tarihi :30.05.2023
Bildiri Adı : DETERMINATION OF SECONDARY SCHOOL 5TH GRADE STUDENTS' MISCONCEPTIONS ABOUT THE WORLD AND THE UNIVERSE
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE, Şenel Mustafa
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.05.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :05.05.2023
Basım Tarihi :30.05.2023
Bildiri Adı : RESEARCHING TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE OF SCIENCE TEACHERS
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE, Demir Neval
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.04.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :17.04.2023
Basım Tarihi :15.05.2023
Bildiri Adı : AN INVESTIGATION OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS' AWARENESS LEVELS TOWARDS CLIMATE CHANGE
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.04.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.04.2023
Basım Tarihi :20.04.2023
Bildiri Adı : WEB 2.0 ARAÇLARININ HÜCRE VE BÖLÜNMELER ÜNİTESİNDEKİ BAŞARIYA ETKİSİ
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : USTA MELİKE, KIRILMAZKAYA GAMZE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.03.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.03.2023
Basım Tarihi :26.03.2023
Bildiri Adı : SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLİMSEL SÜREÇ BECERİ DÜZEYLERİ İLE FEN ÖĞRETİMİ ÖZ-YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.11.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.11.2022
Basım Tarihi :17.12.2022
Bildiri Adı : Investigation of the Effects of Inquiry-Based Science Teaching on Pre-service Teachers' Science Process Skills and Motivation
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 15.11.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :17.11.2022
Basım Tarihi :15.12.2022
Bildiri Adı : Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Kavram Algıları
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 30.10.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :01.11.2019
Basım Tarihi :30.10.2019
Bildiri Adı : Araştırma Sorgulamaya Dayalı Genel Biyoloji LaboratuvarıDersinde Blog Kullanımının Yansıtıcı Düşünme Becerisi ÜzerineEtkisi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 26.10.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :28.10.2018
Basım Tarihi :12.12.2018
Bildiri Adı : Meslek Yüksekokulu Öğretim Elemanlarının İnovasyon Yeterliliklerinin Araştırılması
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE,AKPUNAR BÜRHAN,ÖZEREN ENDER
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.05.2017
Basım Tarihi :04.10.2017
Bildiri Adı : ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYEHAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.09.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.09.2017
Basım Tarihi :27.09.2017
Bildiri Adı : Preservice Primary School Teachers’ Views on the STEM Method
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.05.2017
Basım Tarihi :22.05.2017
Bildiri Adı : ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜHENDİS VE MÜHENDİSLİK ALGILARININBELİRLENMESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.09.2016
Basım Tarihi :05.10.2016
Bildiri Adı : Fen ve Teknoloji Dersinde Bit Kullanımına Karşı Öğretmenlerin tutumları ve Bit Kullanımının Öğrencilerin Tutum ve Başarılarına Etkisi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KEÇECİ GONCA,KIRILMAZKAYA GAMZE,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.09.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.09.2014
Basım Tarihi :10.10.2014
Bildiri Adı : Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Genetik Mühendisliği Uygulamalarına Yönelik Görüşlerinin Tespiti
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE, KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE, Yucasu Şafak
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.09.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.09.2014
Basım Tarihi :13.09.2014
Bildiri Adı : Akıllı tahta kullanımının ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarı ve tutuma etkisi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE,KIRILMAZKAYA GAMZE,KEÇECİ GONCA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 22.09.2011
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.09.2011
Basım Tarihi :12.06.2012
Bildiri Adı : İlköğretim Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Organizmaları Online Argümantasyon Yöntemi ile Öğrenmesi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KEÇECİ GONCA,KIRILMAZKAYA GAMZE,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.05.2011
Etkinlik Bitiş Tarihi :18.05.2011
Basım Tarihi :05.12.2011
Bildiri Adı : İlköğretim Öğrencilerinin Nükleer Enerji Sosyo Bilimsel Konusunu Online Argümantasyon Yöntemi İle Öğrenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE, KEÇECİ GONCA, KIRILMAZKAYA GAMZE, şenel abdulkadir
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 22.10.2011
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.10.2011
Basım Tarihi :24.10.2011
Bildiri Adı : İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Performans Görevlerini Hazırlarken Kullandıkları Bilgi İletişim Teknolojilerinin Tespiti
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE,KEÇECİ GONCA,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.05.2011
Etkinlik Bitiş Tarihi :18.05.2011
Basım Tarihi :20.02.2011
Bildiri Adı : İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen-Teknoloji-Toplum ve Çevre (FTTÇ) Algılama Düzeyleri (Elazığ İli Örneği)
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE, KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE, EMRE İRFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.09.2010
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :10.10.2010
Bildiri Adı : İlköğretim Okullarında Fen Ve Teknolojisi Dersi Materyal İhtiyacının Belirlenmesi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE, KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE, ZENGİN RAŞİT, POLAT SİNAN, AKGÜN ÖNER, KOÇ BELGİN, KANSU MELTEM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 06.10.2008
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :08.10.2008
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Belirlenmesi
Bildiri Türü :
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE,KEÇECİ GONCA,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.10.2012
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.10.2012
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Yeterliliğinin Tespiti Bir Durum Çalışması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE,KEÇECİ GONCA,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.05.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :28.05.2013
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Fen ve Teknoloji Dersinde Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Akran Değerlendirme Etkinliği Bir Durum Çalışması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE,KEÇECİ GONCA,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.05.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :28.05.2013
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Bilgi Seviyesinin Tespiti
Bildiri Türü :
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KEÇECİ GONCA,KIRILMAZKAYA GAMZE,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.10.2012
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.10.2012
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Fen ve Teknoloji Dersinde Öz Akran Ve Öğretmen Değerlendirmelerinin Karşılaştırmalı Analizi
Bildiri Türü :
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRILMAZKAYA GAMZE,KEÇECİ GONCA,KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.09.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.09.2014
Basım Tarihi :
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 4
Kitap Adı : Güncel Eğitim Bilimleri Araştırmaları VII
Yazar Adı : KIRILMAZKAYA GAMZE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Yayın Evi : Akademisyen kitabevi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-399-138-8
Basım Türü :Basılı
YIL :2023
Kitap Adı : Eğitimde Güncel Yaklaşımlar-2
Yazar Adı : KIRILMAZKAYA GAMZE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Yayın Evi : EFE AKADEMİ YAYINLARI
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-6954-74-8
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : Eğitimde Güncel Araştırmalar 2022
Yazar Adı : KIRILMAZKAYA GAMZE, KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE, ATICI BÜNYAMİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Yayın Evi : Gece Kitaplığı
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-430-196-4
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2022
Kitap Adı : Eğitim Bilimleri Araştırma, Teori
Yazar Adı : KIRILMAZKAYA GAMZE, KIRBAĞ ZENGİN FİKRİYE, ATICI BÜNYAMİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Yayın Evi : Livre de Lyon
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-2-38236-245-7
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2021
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 3
Proje Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ STEM EĞİTİMİ KAVRAM ALGILARI
Bitiş Tarihi : 15.05.2020
Proje Konusu : 1990'lardan bu yana, bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerinin İngilizce baş harflerinin kısaltılmışı olan STEM eğitimi popülerlik kazanmış ve önemi her geçen gün artmıştır. STEM eğitimi, birden fazla STEM konu alanının kesiştiği yerde iş birliği içinde oluşan bilgi, beceri ve inançları içerir.21.yy öğrencilerinden yeni bilgiyi üretebilmesi ve bu bilgiyi yeni durumlara ve problemlere uygulayabilmesi beklenmektedir. Bazı araştırmacılara göre, STEM sadece fen veya matematik alanları için kullanılan bir kavram iken, bazılarına göre STEM, disiplin içeriği ve uygulamaları arasında açık bağlantılar gerektiren öğretme ve öğrenmeye entegre bir yaklaşımı ifade eder. STEM eğitimi bireyleri 21.yy becerileri kazandırmadaki rolü önemlidir. STEM girişimcilerinin nihai hedefi, 21. yy becerilerini ve inovasyon yeteneklerini öğrencilere kazandıracak nitelikte iyi eğitilmiş öğretmenlerin sayısını artırmaktır. Bilgi birikiminin hızla arttığı 21.yüzyılda öğretmenlerin yapılan eğitim reformları takip etmesi ve bu konuda bilinçli olması gerekmektedir. Birçok ülkedeki eğitim kuruluşları, STEM eğitiminin öğretmen eğitimi programlarında yer alması gerektiğine inanmaktadır. Standart öğretmen eğitimi programları alan veya pedagojik teori odaklıdır. Öğretmen yetiştirme programlarında STEM eğitimi yaklaşımı yer almamaktadır. Hizmet öncesi öğretmen adayları öğrenimleri sürecinde pedagojik alan bilgisi üzerine kurulu STEM eğitimi deneyimleri olmadan mezun olmaktadırlar. Milli Eğitim Bakanlığı 2017 Fen Bilgisi Öğretim Programını revize ederek mühendislik tasarımını programa entegre etmiştir. Bu nedenle fen bilgisi öğretmenleri öğrencilerine mühendislik tasarımı ve fen konularını öğretmekle yükümlüdürler. Öğretmenlik mesleği yeterlilik alanlarından biri kişisel ve mesleki gelişim yeterlik alanlarından Türkiye ve Dünya gündemini takip etme becerisi yer almaktadır. Öğretmen adaylarının kendi mesleki alanları ile ilgili gündemi takip etme becerisini kazanmaları mesleki gelişiml...
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2025-04-27 13:04:48
Proje Adı: Analysis of Middle School Students' Attitudes Towards Stem in Terms Of Various Variables
Bitiş Tarihi : 10.11.2019
Proje Konusu : attitudes toward STEM education. This research was carried out to determine middle school students' attitudes towards STEM on the basis of several variables to reveal the relationship between them. It is a descriptive study in the survey model. In this study, Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) Survey, designed by Guzey, Harwell, and Moore was administered. The scale is a 5-likert type scale consisting of four sub-scales, that is, "social and personal implications of STEM", "learning of mathematics and science and the relationship to STEM', 'learning of engineering and the relationship to STEM' and 'learning and use of technology' science" and 24 items. Participants of this study were selected based on convenient sampling from five schools in a city, in Turkey. A total of 550, 5th through 8th graders in the academic year of 2017-2018, was participated in the study. STEM attitude levels of students analyzed according to some variables. The indepented samples groups t test and one way analysis of variance (ANOVA) were used in the analysis of the data obtained in the study. According to the research results, a majority of the students had positive attitudes towards STEM education. There were no significant differences in students' STEM attitudes in gender and pre-school education. It was determined that the students' towards STEM education were improved as the level of parents education increased.
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2025-04-27 13:04:47
Proje Adı: Araştırma Sorgulamaya Dayalı Genel Biyoloji Laboratuvarı Dersinde Blog Kullanımının Yansıtıcı Düşünme Becerisi Üzerine Etkisi
Bitiş Tarihi : 15.05.2019
Proje Konusu : Bu çalışma, araştırma sorgulamaya dayalı genel biyoloji laboratuvarı dersinde blog kullanımının öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerisi üzerine etkisini belirlemeyi amaçlamaktır. Araştırma grubunu Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı 2. Sınıfında öğrenim görmekte olan 41 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada tek gruplu ön test-son test araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri Yansıtıcı Düşünme Anketi ile elde edilmiştir. Genel Biyoloji Laboratuvarı I dersi kapsamında araştırma sorgulamaya dayalı öğretim uygulanmıştır. Öğrencilerin yapmış olduğu her deney çalışmasını bloglarında paylaşmaları istenmiştir. Yansıtıcı düşünme anketinden elde edilen verilerin analizine göre araştırma sorgulamaya dayalı genel biyoloji laboratuvarı dersinde blog kullanımının öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerisi üzerinde anlamlı bir fark oluşturmuştur [t(40)=-2.693, p<.05 ]. Test sonucu hesaplanan etki büyüklüğü (d=0.4), bu farkın orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Bu durum, araştırma sorgulama yaklaşımına dayalı Genel Biyoloji Laboratuvarı I dersinde blog kullanımının öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerisi üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermektedir. Araştırma bulguları doğrultusunda öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerileri konusundaki bilgilerini ve kullanımlarını artırmak için bazı önlemlerin alınması gerektiği vurgulanarak gelecek çalışmalar için öneriler sunulmuştur.
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2025-04-27 13:04:47
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (HÜBAP) : 8
Proje Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ ÖZGÜVEN DÜZEYLERİNİN VE UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Bitiş Tarihi : 2023-11-11
Tamamlandı Tarihi : 2023-07-05
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Bitiş Tarihi : 2023-11-11
Tamamlandı Tarihi : 2023-07-05
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Sınıf Öğretmen adaylarının Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri ile Fen Bilgisi Öz-Yeterlik Düzeylerinin Karşılaştırılması
Bitiş Tarihi : 2023-05-17
Tamamlandı Tarihi : 2023-02-24
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Araştırma Sorgulamaya Dayalı Fen Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri ve Motivasyonlarına Etkisinin Araştırılması
Bitiş Tarihi : 2023-04-30
Tamamlandı Tarihi : 2022-11-24
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ STEM EĞİTİMİ KAVRAM ALGILARI
Bitiş Tarihi : 2020-05-15
Tamamlandı Tarihi : 2019-12-10
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Analysis of Middle School Students' Attitudes Towards Stem in Terms Of Various Variables
Bitiş Tarihi : 2019-11-10
Tamamlandı Tarihi : 2019-10-02
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Araştırma Sorgulamaya Dayalı Genel Biyoloji Laboratuvarı Dersinde Blog Kullanımının Yansıtıcı Düşünme Becerisi Üzerine Etkisi
Bitiş Tarihi : 2019-05-15
Tamamlandı Tarihi : 2019-01-22
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Investigating the Innovation Competences of Vocational School Instructors
Bitiş Tarihi : 2017-10-01
Tamamlandı Tarihi : 2017-09-21
Proje Bilim Dalı : Sosyal Bilimler
Proje Durum : Bitti
Ekip : Gamze KIRILMAZKAYA
Anahtar Kelimeler :
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2023-10-25 12:28:44