Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.11.2024 01:21:09
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 12.09.2024 08:33:11
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.11.2024 18:53:07
Kişisel Bilgiler
DR. ÖĞR. ÜYESİ İRFAN ARIKAN
- E-posta: irfanarikan@harran.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): 0 (414) 318 30 00 / 1678
- Bağlı Birimi : Sosyal Bilgiler Eğitimi
- Web Adresi: https://havis.harran.edu.tr/irfanarikan
Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2016 - 2021
FIRAT ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (DR)/
Tez Adı: Sosyal bilgiler dersinde bağlam temelli öğrenme yaklaşımının; öğrencilerin akademik başarısına, finansal okuryazarlık becerilerine ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
Yüksek Lisans
2009 - 2012
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kültürel miras ile ilgili başarı düzeyleri ve tutumlarının bazı değişkenlerle incelenmesi: Adıyaman örneği
Lisans
2000 - 2004
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2016 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Enstitü Müdür Yardımcısı
- 2023 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
Yönetilen tez bilgisi bulunamadı.
Dersler
VERİLEN DERSLER
Danışmanlık,2023-2024,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Yüksek Lisans Tez Çalışması,2023-2024,Yüksek Lisans (Türkçe)
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Medya Okuryazarlığı,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Seminer,2023-2024,Yüksek Lisans (Türkçe)
Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan,2023-2024,Yüksek Lisans (Türkçe)
Seminer,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Görsel Sanatlar Öğretimi,2022-2023,Lisans (Türkçe)
İlköğretimde Program Geliştirme Yaklaşımları (Seçmeli),2022-2023,Lisans (Türkçe)
Danışmanlık,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi (2.yy),2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitimde Aile-Okul-Toplum (Seçmeli),2022-2023,Lisans (Türkçe)
Seçmeli 1 (İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi),2022-2023,Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
İlköğretimde Kaynaştırma,2022-2023,Lisans (Türkçe)
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Etkili İletişim,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması II,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Çevre Eğitimi,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Medya Okuryazarlığı,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Etkili İletişim,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Uygarlık Tarihi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Seçmeli I (İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi),2021-2022,Lisans (Türkçe)
Medya Okuryazarlığı,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği (Seçmeli),2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Güzel Yazı Teknikleri,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması II,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Diksiyon,2021-2022,Lisans (Türkçe)
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitim,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Sosyal Bilgiler Dersinde Bağlam Temelli Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısına, Finansal Okuryazarlık Becerilerine ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi
Dergi Adı : Van Yuzuncu Yil University
Cilt :
ISSN : 1302-6879
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Sosyal Bilgiler alanı yardımcı ders materyalinin Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda incelenmesi
Dergi Adı : RumeliDE Dil ve Edebiyat Arastirmalari Dergisi
Cilt : 2023
ISSN : 2148-7782
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Evaluation of the Concept of Democracy from the Perspective of Teacher Candidates
Dergi Adı : International Online Journal of Educational Sciences (IOJES)
Cilt : 15
ISSN : 1309-2707
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Sınıf Yönetimi Sürecinde Öğretmenlerin Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Dergi Adı : Trakya Eğitim Dergisi
Cilt : 12
ISSN : 2630-6301
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Sosyal Bilgiler Dersine Giren Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Dergi Adı : Milli Eğitim Dergisi
Cilt : 51
ISSN : 1302-5600
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Sınıf Yönetimi Öz Yeterlilik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Dergi Adı : Cumhuriyet International Journal of Education
Cilt : 10
ISSN : 2147-1606
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : The Effect of Inquiry-Based Learning on Academic Success: A Meta-Analysis Study
Dergi Adı : International Journal of Education & Literacy Studies
Cilt : 9
ISSN : 2202-9478
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Öğrenme Stilleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki
Dergi Adı : Turkish Studies-Educational Sciences
Cilt : 154
ISSN : 2667-5609
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Use of Digital Storytelling in the 4th Grade Social Studies Course
Dergi Adı : International Online Journal of Educational Sciences
Cilt : 12
ISSN : 1309-2707
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Argumentation-Based Learning in Social Studies Teaching
Dergi Adı : Journal of Education and Learning
Cilt : 8
ISSN : 1927-5269
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Sosyal Bilgiler Aday ÖğretmenlerininAday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri
Dergi Adı : Turkish Journal Of Educational Studies
Cilt : 5
ISSN : 2148-1865
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Suriyeli Eğitimcilerin Gözünden Geçici Eğitim Merkezlerinde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi
Dergi Adı : MUKADDİME
Cilt : 9
ISSN : 1309-6087
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Millî Eğitim Bakanlığının 2017-2023 Öğretmen Strateji Belgesinde Belirlediği Eylem Planlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Dergi Adı : The Journal of Academic Social Science
Cilt : 6
ISSN : 2148-2489
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Hak ve Sorumluluk Kavramlarına Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla İncelenmesi
Dergi Adı : The Journal of Academic Social Science Studies
Cilt : 2017
ISSN : 2147-2971
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi Taslak Öğretim Programına İlişkin Görüşleri
Dergi Adı : The Journal of Academic Social Science
Cilt : 5
ISSN : 2148-2489
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Üretim Dağıtım ve Tüketim Öğrenme Alanına Yönelik Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Dergi Adı : The Journal of International Social Research
Cilt : 8
ISSN : 1307-9581
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Kültürel Mirasla İlgili Başarı Düzeyleri ve Tutumlarının Bazı Değişkenlerce İncelenmesi (Adıyaman Örneği)
Dergi Adı : Adiyaman University Journal of Social Sciences
Cilt :
ISSN : 1308-7363
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Sosyal Bilgiler alanı yardımcı ders materyalinin Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda incelenmesi
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Okul Yöneticileri, Öğretmen, Veli ve Öğrencilerin Etik Sorumlulukları
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Politik (Siyasi) Vatandaşlık
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Evaluation of the Concept of Democracy from the Perspective of Teacher Candidates
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Sosyal Bilgiler Dersinde Bağlam Temelli Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısına, Finansal Okuryazarlık Becerilerine ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı : 3
Makale Adı : Sınıf Yönetimi Sürecinde Öğretmenlerin Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Albert Bandura ve Eğitim
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : SOSYAL BİLGİLER DERSİNE GİREN ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Medya ve İnternete Yönelik Hukuki Haklar-Sorumluluklar
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Eğitimde Finansal Okuryazarlık
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : The Effect of Inquiry-Based Learning on Academic Success: A Meta-Analysis Study
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 14
Makale Adı : Sosyal bilgiler dersinde bağlam temelli öğrenme yaklaşımının; öğrencilerin akademik başarısına, finansal okuryazarlık becerilerine ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Sınıf Yönetimi Öz Yeterlilik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi1
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Sınıf Yönetimi Öz Yeterlilik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : Use of Digital Storytelling in the 4th Grade Social Studies Course
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 12
Makale Adı : Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Öğrenme Stilleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Argumentation-Based Learning in Social Studies Teaching
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 15
Makale Adı : Suriyeli eğitimcilerin geçici eğitim merkezlerinde karşılaştıkları sorunların incelenmesi
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 19
Makale Adı : Milli Eğitim Bakanlığının 2017-2023 Öğretmen Strateji Belgesinde Belirlediği Eylem Planlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Sosyal Bilgiler Aday Öğretmenlerinin Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 6
Makale Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Hak ve Sorumluluk Kavramlarına Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla İncelenmesi
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ortaokul sosyal bilgiler dersi taslak öğretim programına ilişkin görüşleri
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 18
Makale Adı : Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Üretim, Dağıtım ve Tüketim Öğrenme Alanına Yönelik Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı : 8
Makale Adı : Ilkogretim 7. Sinif ogrencilerinin kulturel mirasla ilgili basari duzeyleri ve tutumlarinin bazi degiskenlerce icelenmesi (Adiyaman ornegi)
Yayın Tarihi : 2013
Atıf Sayısı : 4
Makale Adı : İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kültürel miras ile ilgili başarı düzeyleri ve tutumlarının bazı değişkenlerle incelenmesi: Adıyaman örneği
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı : 49*
Bildiri Adı : 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Ölçme ve Değerlendirme Açısından İncelenmesi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK ZAFER,ARIKAN İRFAN,KAÇAR TURAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Sosyal Bilimler Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.11.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.11.2019
Basım Tarihi :31.12.2019
Bildiri Adı : 6. Sınıf Öğrencilerinin Seçmeli Hukuk ve Adalet Dersi Kazanımlarını Gerçekleştirme Düzeyleri (Öğrenci Görüşleri)
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK ZAFER,Kaçar Turan,ARIKAN İRFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Sosyal Bilimler Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.11.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.11.2019
Basım Tarihi :31.12.2019
Bildiri Adı : İlkokul 4.sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Dijital Hİkaye Anlatımı Yönteminin Kullanılması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KIRIKÇI ABDULLAH CEVDET,CİĞERCİ FATİH MEHMET,ARIKAN İRFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Sosyal Bilimler Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.11.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.11.2019
Basım Tarihi :07.11.2019
Bildiri Adı : BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMI (2017)’NIN UYGULAMADAKİ YANSIMALARI
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK ZAFER,KAÇAR TURAN,ARIKAN İRFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Sosyal Bilimler Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.02.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.02.2019
Basım Tarihi :20.02.2019
Bildiri Adı : SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: 2005-2018 YILLARI
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK ZAFER,ARIKAN İRFAN,KAÇAR TURAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Sosyal Bilimler Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.02.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.02.2019
Basım Tarihi :20.02.2019
Bildiri Adı : MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ2017-2023 ÖĞRETMEN STRATEJİ BELGESİNDE BELİRLEDİĞİ EYLEMPLANLARINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK ZAFER,KAÇAR TURAN,ARIKAN İRFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.05.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :05.05.2018
Basım Tarihi :30.05.2018
Bildiri Adı : BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMIKAZANIMLARININ YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİ BOYUTLARINA GÖREANALİZİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK ZAFER,KAÇAR TURAN,ARIKAN İRFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Sosyal Bilimler Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.05.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :05.05.2018
Basım Tarihi :30.05.2018
Bildiri Adı : Coğrafi Becerilerin Kazandırılmasında Haritaların Yeri ve Önemi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ELMASTAŞ NECMETTİN,ARIKAN İRFAN,ÖNCÜ MAHMUT
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Sosyal Bilimler Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 09.02.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :11.02.2018
Basım Tarihi :20.02.2018
Bildiri Adı : SINIF EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİRÇALIŞMA
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ELMASTAŞ NECMETTİN,ARIKAN İRFAN,Öncü Mahmut
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 08.11.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :12.11.2017
Basım Tarihi :14.11.2017
Bildiri Adı : SURİYELİ EĞİTİMCİLERİN GEÇİCİ EĞİTİM MERKEZLERİNDE KARŞILAŞTIKLARISORUNLARIN İNCELENMESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ARIKAN İRFAN,ŞAHİN YAHYA,ÇETİN MUSTAFA SAMİ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 08.11.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :12.11.2017
Basım Tarihi :14.11.2017
Bildiri Adı : Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi Taslak Öğretim Programına İlişkin Görüşleri
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK ZAFER,Kaçar Turan,ARIKAN İRFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.05.2017
Basım Tarihi :04.05.2017
Bildiri Adı : Sosyal Bilgiler Aday Öğretmenlerin Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine ilişkin Görüşleri
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK ZAFER,KAÇAR Turan,ARIKAN İRFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.04.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :23.04.2017
Basım Tarihi :20.04.2017
Bildiri Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Hak ve Sorumluluk Kavramlarına Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇAKMAK ZAFER,ARIKAN İRFAN,KAÇAR Turan
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.04.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :23.04.2017
Basım Tarihi :20.04.2017
Bildiri Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeyleri
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ARIKAN İRFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Sosyal Bilgiler Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.10.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.10.2023
Basım Tarihi :
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 5
Kitap Adı : Yeni Vatandaşlık Yaklaşımları ve Eğitimi
Yazar Adı : ARIKAN İRFAN, ERSÖZ Büşra
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Sosyal Bilgiler Eğitimi>Sosyal Bilgiler Eğitimi
Yayın Evi : PEGEM AKADEMİ
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-6810-85-3
Basım Türü :Basılı
YIL :2023
Kitap Adı : Eğitimde Ahlak ve Etik
Yazar Adı : ARIKAN İRFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilim Alanı
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-6764-92-7
Basım Türü :Basılı
YIL :2023
Kitap Adı : Bilim Dünyasında Eğitim II
Yazar Adı : ÇAKMAK ZAFER, ARIKAN İRFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-8044-88-1
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : Medya Okuryazarlığı
Yazar Adı : ARIKAN İRFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Sosyal Bilimler Eğitimi>Sosyal Bilgiler,Medya Okuryazarlığı,Medyaya yönelik haklar ve sorumluluklar
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-8325-47-8
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : Eğitimde Okuryazarlık Becerileri-1
Yazar Adı : ÇAKMAK ZAFER, ARIKAN İRFAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Sosyal Bilgiler Eğitimi
Yayın Evi : PEGEM AKADEMİ
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7676-99-1
Basım Türü :Basılı
YIL :2021
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 5
Proje Adı: Dezavantajlı Bölgelerdeki Öğretmenlerin Tekno-Pedagojik becerilerini artırma (BİLKAMPÜS)
Bitiş Tarihi : 14.12.2021
Proje Konusu : Eğitim-öğretim
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Kalkınma Bakanlığı
Güncelleme Tarihi : 2023-08-27 16:37:55
Proje Adı: Harran Üniversitesi Uyum Programı ve Yeni Öğrencilerin Üniversiteyi Tercih Sebeplerinin Analizi
Bitiş Tarihi : 29.10.2020
Proje Konusu : Harran Üniversitesi Uyum Programı ve Yeni Öğrencilerin Üniversiteyi Tercih Sebeplerinin Analizi adlı çalışma kapsamında 5 günlük oryantasyon programı ve etkinlik değerlendirme çalışmaları yapıldı. 2 bursiyer de projede görev aldı.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : ARAŞTIRMA PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-04-04 23:37:24
Proje Adı: BYOD as educational method leading to improve employability of adults with intellectual disability
Bitiş Tarihi : 30.10.2022
Proje Konusu : Hafif düzeyde zihinsel engelli yetişkin bireylerin istihdam edilebilirliği için dijital araçların kullanımı ve bir eğitim metodu geliştirilmesi
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Avrupa Birliği
Güncelleme Tarihi : 2023-04-28 22:01:45
Proje Adı: Kaynaştırma Sınıfı Öğretmenlerinin Engelli Öğrencilere İlişkin Bilinçlerinin Arttırılması
Bitiş Tarihi : 31.07.2019
Proje Konusu : Şanlıurfa Eyyübiye ilçesinde sınıfında kaynaştırma öğrencisi olan öğretmenlere engelli öğrencilere ilişkin bilinçlerininin arttırılmasına yönelik bir proje
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Kalkınma Bakanlığı
Güncelleme Tarihi : 2023-11-14 13:38:04
Proje Adı: Ortaöğretim Öğrencilerinin Harita Becerileri Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma: Şanlıurfa Şehri Örneği
Bitiş Tarihi : 08.05.2019
Proje Konusu :
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2019-07-09 16:40:40
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (HÜBAP) : 3
Proje Adı: BYOD as educational mehod leading to improve employability of adults with intellectual disability
Bitiş Tarihi : 2022-12-30
Tamamlandı Tarihi : 2023-11-02
Proje Bilim Dalı : Sosyal Bilimler
Proje Durum : Bitti
Ekip : Zekai AYIK, İrfan ARIKAN, Abdullah Cevdet KIRIKÇI, Gürkan ÇETİN, Mehmet Emin USTA, Orhan BOZBEY, Hatice Kübra BİÇER
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Harran Üniversitesi Uyum Programı ve Yeni Öğrencilerin Üniversiteyi Tercih Sebeplerinin Analizi (Eğitim Yoluyla Kalkınma Şemsiye Grubu)
Bitiş Tarihi : 2020-10-06
Tamamlandı Tarihi : 2022-05-12
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Ahmet GÖÇEN, İrfan ARIKAN, Gürkan ÇETİN, Sedat ŞEN, Fatih Mehmet CİĞERCİ, Ragıp TERZİ, Hatice PARMAKSIZ, Zekai AYIK, Mesut YILDIRIM
Anahtar Kelimeler : Uyum Programı, Üniversite, Tanıtım, Rehberlik, Tercih Sebepleri
Proje Adı: Ortaöğretim Öğrencilerinin Harita Becerileri Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma: Şanlıurfa Şehri Örneği
Bitiş Tarihi : 2019-05-07
Tamamlandı Tarihi : 2019-07-08
Proje Bilim Dalı : Sosyal Bilimler
Proje Durum : Bitti
Ekip : Necmettin ELMASTAŞ, Mahmut ÖNCÜ, İrfan ARIKAN
Anahtar Kelimeler : Coğrafya, Harita Becerileri, Coğrafya Eğitimi
Bilimsel Faaliyetler
Yayın Adı : Harran Maarif Dergisi
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Elektronik
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilim Alanı
Başlama Tarihi :01.01.2022
Bitiş Tarihi :
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Güncelleme Tarihi : 2023-10-26 11:06:18