YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi : 30.10.2024 04:15:57
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 30.09.2024 23:06:31
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 30.09.2024 23:06:35
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 30.10.2024 23:59:52

Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET KANIK




  • E-posta: mehmetkanik@harran.edu.tr
  • Adres: -
  • İş Tel (Dahili): 0 (414) 318 30 00 / -

Eğitim Bilgileri

Mezuniyet

Doktora

2005 - 2010

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (DR)/

Tez Adı: The use of pragmatic strategies by nonnative english-speaking teachers of English as a foreign language in Turkey and native English-speaking teachers of English as a second language in the USA

Yüksek Lisans

2001 - 2003

University of Southern California {California}

İngilizce Öğretimi

Tez Adı: ---

Lisans

1996 - 2000

ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)/

Tez Adı: ---

Araştırma Alanları

Eğitim Bilimleri Temel Alanı

İngiliz Dili Eğitimi

Akademik Idari Deneyim

AKADEMİK ÜNVANLAR
PROFESÖR
2023 - 2024
ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

DOÇENT
2018 - 2019
Girne Amerikan Üniversitesi
Eğitim Fakültesi / İngilizce Öğretmenliği

DOÇENT
2024 -
HARRAN ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

DOÇENT
2019 - 2023
ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

YARDIMCI DOÇENT
2015 - 2016
MEVLANA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

YARDIMCI DOÇENT
2010 - 2014
University of Houston
/

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
2003 - 2005
The University of Arizona
Social and Behavioral Sciences / Near Eastern Studies

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
2005 - 2010
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
2016 - 2018
Girne Amerikan Üniversitesi
Eğitim Fakültesi / İngilizce Öğretmenliği

YÖNETİMSEL GÖREVLER
MYO/Yüksekokul Müdürü
2022 - 2024
ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ

Enstitü Müdürü
2020 - 2022
ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ

Rektör Yardımcısı
2023 - 2024
ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ

Program Başkanı
2020 -
ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ

Tezler

YÖNETİLEN TEZLER
The Effects of Bilingualism of Parents on their Children in Learning English as a Second Language
GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ / LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ / İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
Meliz Osman(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019

Stage Fright in the Second Language Learning Process
GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ / LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ / İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
Neslihan Korkmaz(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019

The Perceptions of Foundation School Students in North Cyprus towards Social Media Integration in ELT
GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ / LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ / İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
Yousef Jaradat(Öğrenci),Yüksek Lisans,2017

Dersler

VERİLEN DERSLER

CRITICAL READING AND WRITING,2023-2024,Lisans (İngilizce)

WORLD ENGLISHES AND LANGUAGE TEACHING,2023-2024,Yüksek Lisans (İngilizce)

TÜMLEŞİK DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ,2023-2024,Lisans (İngilizce)

SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I,2023-2024,Lisans (İngilizce)

TEACHING FOREIGN LANGUAGE TO YOUNG LEARNERS-I,2023-2024,Lisans (İngilizce)

RESEARCH METHODS IN EDUCATION,2022-2023,Lisans (İngilizce)

ENGLISH LITEATURE I,2022-2023,Lisans (İngilizce)

ENGLISH LITERATURE,2022-2023,Lisans (İngilizce)

CRITICAL READING AND WRITING,2022-2023,Lisans (İngilizce)

PRAGMATICS,2022-2023,Yüksek Lisans (İngilizce)

TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS I,2022-2023,Lisans (İngilizce)

MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION,2022-2023,Lisans (İngilizce)

TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS I,2021-2022,Lisans (İngilizce)

TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS II,2021-2022,Lisans (İngilizce)

ENGLISH LITERATURE I,2021-2022,Lisans (İngilizce)

CRITICAL READING AND WRITING,2021-2022,Lisans (İngilizce)

MATERIAL DEVELOPMENT AND ADAPTATION IN ELT,2021-2022,Lisans (İngilizce)

ENGLISH LITERATURE II,2021-2022,Lisans (İngilizce)

PRAGMATICS,2021-2022,Yüksek Lisans (İngilizce)

WORLD ENGLISHES AND CULTURE,2021-2022,Lisans (İngilizce)

RESEARCH METHODS IN EDUCATION,2021-2022,Lisans (İngilizce)

RESEARCH METHODS IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING,2020-2021,Lisans (İngilizce)

TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS I,2020-2021,Lisans (İngilizce)

APPROACHES IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING,2020-2021,Lisans (İngilizce)

ENGLISH LITERATURE II,2020-2021,Lisans (İngilizce)

CRITICAL READING AND WRITING,2020-2021,Lisans (İngilizce)

ENGLISH LITERATURE I,2020-2021,Lisans (İngilizce)

TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS II,2020-2021,Lisans (İngilizce)

MATERIAL DESIGN IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING,2020-2021,Lisans (İngilizce)

MATERIAL DEVELOPMENT AND ADAPTATION IN ELT,2020-2021,Lisans (İngilizce)

ENGLISH LITERATURE I,2019-2020,Lisans (İngilizce)

TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS II,2019-2020,Lisans (İngilizce)

CRITICAL READING AND WRITING,2019-2020,Lisans (İngilizce)

TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS I,2019-2020,Lisans (İngilizce)

MESLEKİ İNGİLİZCE,2019-2020,Lisans (İngilizce)

TURKISH-ENGLISH TRANSLATION,2019-2020,Lisans (İngilizce)

LITERATURE AND LANGUAGE TEACHING II,2019-2020,Lisans (İngilizce)

RESEARCH METHODS,2019-2020,Lisans (İngilizce)

ENGLISH LITERATURE II,2019-2020,Lisans (İngilizce)

LITERATURE AND LANGUAGE TEACHING I,2019-2020,Lisans (İngilizce)

TURKİSH-ENGLİSH TRANSLATİON,2018-2019,Lisans (İngilizce)

ADVANCED READİNG AND WRİTİNG II,2018-2019,Lisans (İngilizce)

SYLLABUS DESİGN,2018-2019,Yüksek Lisans (İngilizce)

LİTERATURE AND LANGUAGE TEACHİNG I,2018-2019,Lisans (İngilizce)

Writing Skills II,2018-2019,Lisans (İngilizce)

ENGLİSH LİTERATURE I,2018-2019,Lisans (İngilizce)

ORAL EXPRESSİON AND PUBLİC SPEAKİNG,2018-2019,Lisans (İngilizce)

ADVANCED READİNG AND WRİTİNG I,2018-2019,Lisans (İngilizce)

Reading Skills II,2018-2019,Lisans (İngilizce)

ENGLİSH LİTERATURE II,2018-2019,Lisans (İngilizce)

MATERİALS DEVELOPMENT AND EVALUATİON,2018-2019,Yüksek Lisans (İngilizce)

Writing Skills,2018-2019,Lisans (İngilizce)

Reading Skills I,2018-2019,Lisans (İngilizce)

Advanced Reading and Writing II,2017-2018,Lisans (İngilizce)

Turkish-English Translation,2017-2018,Lisans (İngilizce)

English Literature I,2017-2018,Lisans (İngilizce)

Literature and Language Teaching I,2017-2018,Lisans (İngilizce)

Materials Development and Evaluation,2017-2018,Yüksek Lisans (İngilizce)

Literature and Language Teaching II,2017-2018,Lisans (İngilizce)

Syllabus Design,2017-2018,Yüksek Lisans (İngilizce)

Lexicology,2017-2018,Lisans (İngilizce)

Oral Expression and Public Speaking,2017-2018,Lisans (İngilizce)

Literature in the Teaching of English,2017-2018,Yüksek Lisans (İngilizce)

Advanced Reading and Writing I,2017-2018,Lisans (İngilizce)

English Literature II,2017-2018,Lisans (İngilizce)

Sınıf Yönetimi,2016-2017,Lisans (Türkçe)

Turkish-English Translation,2016-2017,Lisans (İngilizce)

Literature and Language Teaching II,2016-2017,Lisans (İngilizce)

Turkish Education System and School Administration,2016-2017,Lisans (İngilizce)

Advanced Reading and Writing II,2016-2017,Lisans (İngilizce)

İnglizce I,2016-2017,Lisans (İngilizce)

Research Methods,2016-2017,Lisans (İngilizce)

Literature and Language Teaching I,2016-2017,Lisans (İngilizce)

Specific Teaching Methods II,2016-2017,Lisans (İngilizce)

Lexicology,2016-2017,Lisans (İngilizce)

Syllabus Design,2016-2017,Yüksek Lisans (İngilizce)

Measurement and Evaluation,2016-2017,Lisans (İngilizce)

Edebiyat ve Dil Öğretimi I,2015-2016,Lisans (İngilizce)

Edebiyat ve Dil Öğretimi II,2015-2016,Lisans (İngilizce)

İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar II,2015-2016,Lisans (İngilizce)

Bilimsel Araştırma Yöntemleri,2015-2016,Lisans (İngilizce)

Etkili İletişim Becerileri,2015-2016,Lisans (İngilizce)

Sözcük Bilgisi,2015-2016,Lisans (İngilizce)

İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I,2015-2016,Lisans (İngilizce)

Anlatım Becerileri,2015-2016,Lisans (İngilizce)

Anlatım Becerileri,2015-2016,Lisans (İngilizce)

Dil Becerilerinin Öğretimi I,2015-2016,Lisans (İngilizce)

Yayınlar&Eserler

İndeks Türü - Makale Sayısı Grafiği

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (YOKSIS) : 18

Makale Adı : The use of ChatGPT in assessment

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : International Journal of Assessment Tools in Education
Cilt : 11
ISSN : 2148-7456
Yayın Tarihi : 2024

Makale Adı : Emergency Blended Synchronous Learning Model during the COVID-19 Pandemic: A Qualitative Analysis

Yazar Bilgisi : HADİZADEH ABBAS, KANIK MEHMET
Dergi Adı : Informa UK Limited
Cilt :
ISSN : 1814-6627
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : Incidental Learning of the Target Language System through a Semi-artificial Language

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : Journal of Research in Social Sciences and Language
Cilt : 3
ISSN : 2747-5646
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : The (Non-)Teaching of Pragmatics in an EFL Context

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET, YOUBI Gaelle, Sharon Tasong Tsofac, KASAPOĞLU MUSTAFA
Dergi Adı : Dil Egitimi ve Arastirmalari Dergisi
Cilt : 9
ISSN : 2149-5602
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : A Review of Pragmatics Studies Focusing on English Language Teaching in the Turkish Context

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : Kastamonu Education Journal
Cilt :
ISSN : 2147-9844
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : STUDENTS’ PERCEPTION OF AND ENGAGEMENT IN REACTIVE ONLINE EDUCATION PROVIDED DURING THE COVID-19 PANDEMIC

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : International Online Journal of Education & Teaching (IOJET)
Cilt : 8
ISSN : 2148-225X
Yayın Tarihi : 2022

Makale Adı : An exploration of EFL teachers’ challenges and strategies during the pandemic: A case of emergency blended synchronous education

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET, HADİZADEH ABBAS
Dergi Adı : Register Journal
Cilt : 15
ISSN : 1979-8903
Yayın Tarihi : 2022

Makale Adı : Maturational constraint or system preservation

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : International Journal of Applied Linguistics
Cilt : 28
ISSN : 0802-6106
Yayın Tarihi : 2018

Makale Adı : Apology Speech Act Realization by NESTs and NNESTs

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : International Online Journal of Educational Sciences
Cilt : 9
ISSN : 1309-2707
Yayın Tarihi : 2017

Makale Adı : Apples and oranges: The case of written and email DCTS

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : Poznan Studies in Contemporary Linguistics
Cilt : 53
ISSN : 0137-2459
Yayın Tarihi : 2017

Makale Adı : A real interlocutor in elicitation techniques: does it matter?

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : Research in Language
Cilt : 14
ISSN : 2083-4616
Yayın Tarihi : 2016

Makale Adı : The Turkish Aorist and Progressive Present Tense Future Tense or What

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : Journal of Language and Linguistic Studies
Cilt : 11
ISSN : 1305-578X
Yayın Tarihi : 2015

Makale Adı : Reverse Discourse Completion Task as an Assessment Tool for Intercultural Competence

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : Studies in Second Language Learning and Teaching
Cilt : 3
ISSN : 2084-1965
Yayın Tarihi : 2013

Makale Adı : She like it but should we standardize ELF

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : Kastamonu Eğitim Dergisi
Cilt : 21
ISSN : 2147-9844
Yayın Tarihi : 2013

Makale Adı : The Effect of Content Instruction in L2 on L1 Pragmatics

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : Research in Language
Cilt : 9
ISSN : 2083-4616
Yayın Tarihi : 2011

Makale Adı : Interlanguage Pragmatics in Turkish

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : Dil Dergisi
Cilt : 150
ISSN : 1300-3542
Yayın Tarihi : 2010

Makale Adı : Speech Acts in the Foreign Language Examination

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 5
ISSN : 1304-8139
Yayın Tarihi : 2008

Makale Adı : Çok Kültürlü Sınıflarda Hata Düzeltme Şekilleri

Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Dergi Adı : Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 3
ISSN : 1304-8139
Yayın Tarihi : 2006
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Yıl - Bildiri Sayısı Grafiği

Toplam Bildiri Sayısı : 7

Bildiri Adı : Doğrudan Öğretimin Edimsel Performansa Etkisi

Etkinlik Adı : Akdeniz 8th International Conference on Social Sciences
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.11.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :05.12.2022

Bildiri Adı : COMPLEXITIES OF ACADEMIC WRITING IN AN EMI CONTEXT: A FEELING OF COMFORT OR A FEELING OF GUILT

Etkinlik Adı : 8th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : HADİZADEH ABBAS, KANIK MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.04.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :03.04.2022

Bildiri Adı : Maturational Constraints Revisited: The Role of the L1 Knowledge

Etkinlik Adı : 10th International ELT Research Conference
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :27.04.2018
Basım Tarihi :25.04.2018

Bildiri Adı : Reverse Discourse Completion Tasks

Etkinlik Adı : International Conference on the Development and Assessment of Intercultural Competence
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 26.01.2012
Etkinlik Bitiş Tarihi :29.01.2012
Basım Tarihi :01.09.2012

Bildiri Adı : Does Instruction in L2 Have an Impact on L1 Pragmalinguistic Use

Etkinlik Adı : The 6th International ELT Research Conference
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 14.05.2010
Etkinlik Bitiş Tarihi :16.05.2010
Basım Tarihi :01.07.2010

Bildiri Adı :

Etkinlik Adı :
Bildiri Türü :
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi :
Alan Bilgisi :
Etkinlik Başlangıç Tarihi :
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :

Bildiri Adı : Differences in Written Measures: Elicited Emails versus Written Discourse Completion Tasks

Etkinlik Adı : 7th International Conference on Intercultural Pragmatics and Communication
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Alan Bilgisi :Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Dilbilimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 10.06.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :12.06.2016
Basım Tarihi :
Sistemde kayıtlı kitap kaydı bulunamadı!

Proje&Patent&Tasarım

Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği

Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği

Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği

Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği

Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 1

Proje Adı: İstanbul Üniversitesi, BAP, (Tex projesi: 2751): Türkiye’xxde Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğreten Türk İngilizce Öğretmenleriyle Amerika’xxda İkinci Dil Olarak İngilizce Öğreten Amerikalı İngilizce Öğretmenlerinin Edimsel Strateji Kullanımları

Başlama Tarihi : 22.07.2008
Bitiş Tarihi : 02.04.2010
Proje Konusu : Edimsel bilginin bağlama bağlı oluşundan edinimi zordur. Edimsel bilgi edimdilsel ve sosyoedimsel bilgiyi gerektirmektedir. Bu açıdan, dil ediminin önemli öğeleri olan söz eylemlerin başarılı kullanımı yalnızca edimdilsel yapıların uygun kullanımına değil aynı zamanda dilin konuşulduğu toplumun sosyokültürel normlarına uymasına da bağlıdır (Cohen, 2005: 279). McNamara ve Roever (2006: 62)’e göre sosyoedimsel bilgi tamamıyla genel dil yeterliliğine bağlı değildir. Bir konuşucu dilbilgisel yapılarla ilgili yeterli bilgi ve kontrole sahip olup edimsel kontrole sahip olamayabilir. Dahası, bu tür bir becerinin gelişmesi yıllar alabilmektedir (Barron, 2003). Ayrıca, öğretim materyalleri yeterli edimsel bilgiyi içermemektedir (Vellenga, 2004). Bu yüzden, anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerin edimsel yetilerinde eksiklikler olabilir. Bu aslında oldukça mümkündür çünkü “ikinci dil edimi geleneksel olarak öğretmen yetiştirme programlarında belirgin bir şekilde yer almamıştır” (Cohen, 2005: 285). Bu nedenle, araştırmacı Türk İngilizce öğretmenlerinin edimsel yetilerinde eksiklikler olabileceğini varsaymaktadır.Yabancı dil olarak İngilizce bağlamında bir kişinin edimsel yetisinin gelişimi dile maruz kalmanın kısıtlı olmasından dolayı zordur. Bu sebeple, İngilizce öğretmenleri ve seçtikleri materyaller çok önemlidir. Eğer öğretmenler yeterli edimsel bilgiye sahip değillerse, öğrencilerinin edimsel bilgiyi edinme şansları oldukça düşük olacaktır. Sonuç olarak, Türk İngilizce öğretmenlerinin edimsel yetilerinin araştırılması önem arz etmektedir. Bu nedenlerle araştırmanın amacı anadil konuşucusu İngilizce öğretmenleri ve Türkiye’deki yabancı dil konuşucusu İngilizce öğretmenlerinin edimsel yetilerini istatistiksel olarak karşılaştırıp, iki gurup arasındaki farklılıkların belirlenip nedenlerinin yorumlanmasıdır.Bu karşılaştırmada yöntem, alanda yaygın olan söylem tamamlama testleriyle söz eylem verisi toplamaya dayanmaktadır.Şimdiye dek yapılan araştırmalar öğrenene odaklanmışken, bu araştırma öğretmene odaklanması açısından özgünlük taşımaktadır. Çıkan sonuçlar, öğretmen yetiştirme programlarını şekillendirmede etkili olabilecektir.
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2018-04-17 11:14:01
Sistemde kayıtlı proje kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı patent kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı tasarım kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı sanat kaydı bulunamadı!

Bilimsel Faaliyetler

Sistemde kayıtlı üyelik bilgisi bulunamadı!
Sistemde kayıtlı editörlük bilgisi bulunamadı!

Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Bilim Alanı : İngiliz Dili Eğitimi

Anahtar Kelimeler :
İngiliz Dili Eğitimi



Güncelleme Tarihi : 2024-01-25 17:29:01

Başarılar & Tanınırlık

Yayın Teşvik Ödülü

2019

TÜBİTAK TEŞVİK

TÜRKİYE

Yayın Teşvik

2018

Yurtiçi kurum ve kuruluşlarından alınan bilim ödülü

KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ

Duyurular & Dokümanlar

Sistemde kayıtlı duyuru kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı döküman kaydı bulunamadı!