Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 30.09.2024 23:06:31
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 30.09.2024 23:06:35
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 30.10.2024 23:59:52
Kişisel Bilgiler
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET KANIK
- E-posta: mehmetkanik@harran.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): 0 (414) 318 30 00 / -
- Bağlı Birimi : İngiliz Dili Eğitimi
- Web Adresi: https://havis.harran.edu.tr/mehmetkanik
Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2005 - 2010
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (DR)/
Tez Adı: The use of pragmatic strategies by nonnative english-speaking teachers of English as a foreign language in Turkey and native English-speaking teachers of English as a second language in the USA
Yüksek Lisans
2001 - 2003
University of Southern California {California}
İngilizce Öğretimi
Tez Adı: ---
Lisans
1996 - 2000
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)/
Tez Adı: ---
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- PROFESÖR
- 2023 - 2024
- ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- DOÇENT
- 2018 - 2019
- Girne Amerikan Üniversitesi
- Eğitim Fakültesi / İngilizce Öğretmenliği
- DOÇENT
- 2024 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- DOÇENT
- 2019 - 2023
- ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- YARDIMCI DOÇENT
- 2015 - 2016
- MEVLANA ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- YARDIMCI DOÇENT
- 2010 - 2014
- University of Houston
- /
- ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
- 2003 - 2005
- The University of Arizona
- Social and Behavioral Sciences / Near Eastern Studies
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2005 - 2010
- İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
- HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2016 - 2018
- Girne Amerikan Üniversitesi
- Eğitim Fakültesi / İngilizce Öğretmenliği
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- MYO/Yüksekokul Müdürü
- 2022 - 2024
- ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ
- Enstitü Müdürü
- 2020 - 2022
- ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ
- Rektör Yardımcısı
- 2023 - 2024
- ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ
- Program Başkanı
- 2020 -
- ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- The Effects of Bilingualism of Parents on their Children in Learning English as a Second Language
- GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ / LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ / İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
- Meliz Osman(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019
- Stage Fright in the Second Language Learning Process
- GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ / LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ / İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
- Neslihan Korkmaz(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019
- The Perceptions of Foundation School Students in North Cyprus towards Social Media Integration in ELT
- GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ / LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ / İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
- Yousef Jaradat(Öğrenci),Yüksek Lisans,2017
Dersler
VERİLEN DERSLER
CRITICAL READING AND WRITING,2023-2024,Lisans (İngilizce)
WORLD ENGLISHES AND LANGUAGE TEACHING,2023-2024,Yüksek Lisans (İngilizce)
TÜMLEŞİK DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ,2023-2024,Lisans (İngilizce)
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I,2023-2024,Lisans (İngilizce)
TEACHING FOREIGN LANGUAGE TO YOUNG LEARNERS-I,2023-2024,Lisans (İngilizce)
RESEARCH METHODS IN EDUCATION,2022-2023,Lisans (İngilizce)
ENGLISH LITEATURE I,2022-2023,Lisans (İngilizce)
ENGLISH LITERATURE,2022-2023,Lisans (İngilizce)
CRITICAL READING AND WRITING,2022-2023,Lisans (İngilizce)
PRAGMATICS,2022-2023,Yüksek Lisans (İngilizce)
TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS I,2022-2023,Lisans (İngilizce)
MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION,2022-2023,Lisans (İngilizce)
TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS I,2021-2022,Lisans (İngilizce)
TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS II,2021-2022,Lisans (İngilizce)
ENGLISH LITERATURE I,2021-2022,Lisans (İngilizce)
CRITICAL READING AND WRITING,2021-2022,Lisans (İngilizce)
MATERIAL DEVELOPMENT AND ADAPTATION IN ELT,2021-2022,Lisans (İngilizce)
ENGLISH LITERATURE II,2021-2022,Lisans (İngilizce)
PRAGMATICS,2021-2022,Yüksek Lisans (İngilizce)
WORLD ENGLISHES AND CULTURE,2021-2022,Lisans (İngilizce)
RESEARCH METHODS IN EDUCATION,2021-2022,Lisans (İngilizce)
RESEARCH METHODS IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING,2020-2021,Lisans (İngilizce)
TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS I,2020-2021,Lisans (İngilizce)
APPROACHES IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING,2020-2021,Lisans (İngilizce)
ENGLISH LITERATURE II,2020-2021,Lisans (İngilizce)
CRITICAL READING AND WRITING,2020-2021,Lisans (İngilizce)
ENGLISH LITERATURE I,2020-2021,Lisans (İngilizce)
TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS II,2020-2021,Lisans (İngilizce)
MATERIAL DESIGN IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING,2020-2021,Lisans (İngilizce)
MATERIAL DEVELOPMENT AND ADAPTATION IN ELT,2020-2021,Lisans (İngilizce)
ENGLISH LITERATURE I,2019-2020,Lisans (İngilizce)
TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS II,2019-2020,Lisans (İngilizce)
CRITICAL READING AND WRITING,2019-2020,Lisans (İngilizce)
TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS I,2019-2020,Lisans (İngilizce)
MESLEKİ İNGİLİZCE,2019-2020,Lisans (İngilizce)
TURKISH-ENGLISH TRANSLATION,2019-2020,Lisans (İngilizce)
LITERATURE AND LANGUAGE TEACHING II,2019-2020,Lisans (İngilizce)
RESEARCH METHODS,2019-2020,Lisans (İngilizce)
ENGLISH LITERATURE II,2019-2020,Lisans (İngilizce)
LITERATURE AND LANGUAGE TEACHING I,2019-2020,Lisans (İngilizce)
TURKİSH-ENGLİSH TRANSLATİON,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ADVANCED READİNG AND WRİTİNG II,2018-2019,Lisans (İngilizce)
SYLLABUS DESİGN,2018-2019,Yüksek Lisans (İngilizce)
LİTERATURE AND LANGUAGE TEACHİNG I,2018-2019,Lisans (İngilizce)
Writing Skills II,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ENGLİSH LİTERATURE I,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ORAL EXPRESSİON AND PUBLİC SPEAKİNG,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ADVANCED READİNG AND WRİTİNG I,2018-2019,Lisans (İngilizce)
Reading Skills II,2018-2019,Lisans (İngilizce)
ENGLİSH LİTERATURE II,2018-2019,Lisans (İngilizce)
MATERİALS DEVELOPMENT AND EVALUATİON,2018-2019,Yüksek Lisans (İngilizce)
Writing Skills,2018-2019,Lisans (İngilizce)
Reading Skills I,2018-2019,Lisans (İngilizce)
Advanced Reading and Writing II,2017-2018,Lisans (İngilizce)
Turkish-English Translation,2017-2018,Lisans (İngilizce)
English Literature I,2017-2018,Lisans (İngilizce)
Literature and Language Teaching I,2017-2018,Lisans (İngilizce)
Materials Development and Evaluation,2017-2018,Yüksek Lisans (İngilizce)
Literature and Language Teaching II,2017-2018,Lisans (İngilizce)
Syllabus Design,2017-2018,Yüksek Lisans (İngilizce)
Lexicology,2017-2018,Lisans (İngilizce)
Oral Expression and Public Speaking,2017-2018,Lisans (İngilizce)
Literature in the Teaching of English,2017-2018,Yüksek Lisans (İngilizce)
Advanced Reading and Writing I,2017-2018,Lisans (İngilizce)
English Literature II,2017-2018,Lisans (İngilizce)
Sınıf Yönetimi,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Turkish-English Translation,2016-2017,Lisans (İngilizce)
Literature and Language Teaching II,2016-2017,Lisans (İngilizce)
Turkish Education System and School Administration,2016-2017,Lisans (İngilizce)
Advanced Reading and Writing II,2016-2017,Lisans (İngilizce)
İnglizce I,2016-2017,Lisans (İngilizce)
Research Methods,2016-2017,Lisans (İngilizce)
Literature and Language Teaching I,2016-2017,Lisans (İngilizce)
Specific Teaching Methods II,2016-2017,Lisans (İngilizce)
Lexicology,2016-2017,Lisans (İngilizce)
Syllabus Design,2016-2017,Yüksek Lisans (İngilizce)
Measurement and Evaluation,2016-2017,Lisans (İngilizce)
Edebiyat ve Dil Öğretimi I,2015-2016,Lisans (İngilizce)
Edebiyat ve Dil Öğretimi II,2015-2016,Lisans (İngilizce)
İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar II,2015-2016,Lisans (İngilizce)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri,2015-2016,Lisans (İngilizce)
Etkili İletişim Becerileri,2015-2016,Lisans (İngilizce)
Sözcük Bilgisi,2015-2016,Lisans (İngilizce)
İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I,2015-2016,Lisans (İngilizce)
Anlatım Becerileri,2015-2016,Lisans (İngilizce)
Anlatım Becerileri,2015-2016,Lisans (İngilizce)
Dil Becerilerinin Öğretimi I,2015-2016,Lisans (İngilizce)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : The use of ChatGPT in assessment
Dergi Adı : International Journal of Assessment Tools in Education
Cilt : 11
ISSN : 2148-7456
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Emergency Blended Synchronous Learning Model during the COVID-19 Pandemic: A Qualitative Analysis
Dergi Adı : Informa UK Limited
Cilt :
ISSN : 1814-6627
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Incidental Learning of the Target Language System through a Semi-artificial Language
Dergi Adı : Journal of Research in Social Sciences and Language
Cilt : 3
ISSN : 2747-5646
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : The (Non-)Teaching of Pragmatics in an EFL Context
Dergi Adı : Dil Egitimi ve Arastirmalari Dergisi
Cilt : 9
ISSN : 2149-5602
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : A Review of Pragmatics Studies Focusing on English Language Teaching in the Turkish Context
Dergi Adı : Kastamonu Education Journal
Cilt :
ISSN : 2147-9844
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : STUDENTS’ PERCEPTION OF AND ENGAGEMENT IN REACTIVE ONLINE EDUCATION PROVIDED DURING THE COVID-19 PANDEMIC
Dergi Adı : International Online Journal of Education & Teaching (IOJET)
Cilt : 8
ISSN : 2148-225X
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : An exploration of EFL teachers’ challenges and strategies during the pandemic: A case of emergency blended synchronous education
Dergi Adı : Register Journal
Cilt : 15
ISSN : 1979-8903
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Maturational constraint or system preservation
Dergi Adı : International Journal of Applied Linguistics
Cilt : 28
ISSN : 0802-6106
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Apology Speech Act Realization by NESTs and NNESTs
Dergi Adı : International Online Journal of Educational Sciences
Cilt : 9
ISSN : 1309-2707
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Apples and oranges: The case of written and email DCTS
Dergi Adı : Poznan Studies in Contemporary Linguistics
Cilt : 53
ISSN : 0137-2459
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : A real interlocutor in elicitation techniques: does it matter?
Dergi Adı : Research in Language
Cilt : 14
ISSN : 2083-4616
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : The Turkish Aorist and Progressive Present Tense Future Tense or What
Dergi Adı : Journal of Language and Linguistic Studies
Cilt : 11
ISSN : 1305-578X
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Reverse Discourse Completion Task as an Assessment Tool for Intercultural Competence
Dergi Adı : Studies in Second Language Learning and Teaching
Cilt : 3
ISSN : 2084-1965
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : She like it but should we standardize ELF
Dergi Adı : Kastamonu Eğitim Dergisi
Cilt : 21
ISSN : 2147-9844
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : The Effect of Content Instruction in L2 on L1 Pragmatics
Dergi Adı : Research in Language
Cilt : 9
ISSN : 2083-4616
Yayın Tarihi : 2011
Makale Adı : Interlanguage Pragmatics in Turkish
Dergi Adı : Dil Dergisi
Cilt : 150
ISSN : 1300-3542
Yayın Tarihi : 2010
Makale Adı : Speech Acts in the Foreign Language Examination
Dergi Adı : Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 5
ISSN : 1304-8139
Yayın Tarihi : 2008
Makale Adı : Çok Kültürlü Sınıflarda Hata Düzeltme Şekilleri
Dergi Adı : Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 3
ISSN : 1304-8139
Yayın Tarihi : 2006
Bildiri Adı : Doğrudan Öğretimin Edimsel Performansa Etkisi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.11.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :05.12.2022
Bildiri Adı : COMPLEXITIES OF ACADEMIC WRITING IN AN EMI CONTEXT: A FEELING OF COMFORT OR A FEELING OF GUILT
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : HADİZADEH ABBAS, KANIK MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Yabancı Dil Eğitimi>İngilizce
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.04.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :03.04.2022
Bildiri Adı : Maturational Constraints Revisited: The Role of the L1 Knowledge
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :27.04.2018
Basım Tarihi :25.04.2018
Bildiri Adı : Reverse Discourse Completion Tasks
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 26.01.2012
Etkinlik Bitiş Tarihi :29.01.2012
Basım Tarihi :01.09.2012
Bildiri Adı : Does Instruction in L2 Have an Impact on L1 Pragmalinguistic Use
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 14.05.2010
Etkinlik Bitiş Tarihi :16.05.2010
Basım Tarihi :01.07.2010
Bildiri Adı :
Bildiri Türü :
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi :
Alan Bilgisi :
Etkinlik Başlangıç Tarihi :
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Differences in Written Measures: Elicited Emails versus Written Discourse Completion Tasks
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KANIK MEHMET
Alan Bilgisi :Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Dilbilimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 10.06.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :12.06.2016
Basım Tarihi :
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 1
Proje Adı: İstanbul Üniversitesi, BAP, (Tex projesi: 2751): Türkiye’xxde Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğreten Türk İngilizce Öğretmenleriyle Amerika’xxda İkinci Dil Olarak İngilizce Öğreten Amerikalı İngilizce Öğretmenlerinin Edimsel Strateji Kullanımları
Bitiş Tarihi : 02.04.2010
Proje Konusu : Edimsel bilginin bağlama bağlı oluşundan edinimi zordur. Edimsel bilgi edimdilsel ve sosyoedimsel bilgiyi gerektirmektedir. Bu açıdan, dil ediminin önemli öğeleri olan söz eylemlerin başarılı kullanımı yalnızca edimdilsel yapıların uygun kullanımına değil aynı zamanda dilin konuşulduğu toplumun sosyokültürel normlarına uymasına da bağlıdır (Cohen, 2005: 279). McNamara ve Roever (2006: 62)’e göre sosyoedimsel bilgi tamamıyla genel dil yeterliliğine bağlı değildir. Bir konuşucu dilbilgisel yapılarla ilgili yeterli bilgi ve kontrole sahip olup edimsel kontrole sahip olamayabilir. Dahası, bu tür bir becerinin gelişmesi yıllar alabilmektedir (Barron, 2003). Ayrıca, öğretim materyalleri yeterli edimsel bilgiyi içermemektedir (Vellenga, 2004). Bu yüzden, anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerin edimsel yetilerinde eksiklikler olabilir. Bu aslında oldukça mümkündür çünkü “ikinci dil edimi geleneksel olarak öğretmen yetiştirme programlarında belirgin bir şekilde yer almamıştır” (Cohen, 2005: 285). Bu nedenle, araştırmacı Türk İngilizce öğretmenlerinin edimsel yetilerinde eksiklikler olabileceğini varsaymaktadır.Yabancı dil olarak İngilizce bağlamında bir kişinin edimsel yetisinin gelişimi dile maruz kalmanın kısıtlı olmasından dolayı zordur. Bu sebeple, İngilizce öğretmenleri ve seçtikleri materyaller çok önemlidir. Eğer öğretmenler yeterli edimsel bilgiye sahip değillerse, öğrencilerinin edimsel bilgiyi edinme şansları oldukça düşük olacaktır. Sonuç olarak, Türk İngilizce öğretmenlerinin edimsel yetilerinin araştırılması önem arz etmektedir. Bu nedenlerle araştırmanın amacı anadil konuşucusu İngilizce öğretmenleri ve Türkiye’deki yabancı dil konuşucusu İngilizce öğretmenlerinin edimsel yetilerini istatistiksel olarak karşılaştırıp, iki gurup arasındaki farklılıkların belirlenip nedenlerinin yorumlanmasıdır.Bu karşılaştırmada yöntem, alanda yaygın olan söylem tamamlama testleriyle söz eylem verisi toplamaya dayanmaktadır.Şimdiye dek yapılan araştırmalar öğrenene odaklanmışken, bu araştırma öğretmene odaklanması açısından özgünlük taşımaktadır. Çıkan sonuçlar, öğretmen yetiştirme programlarını şekillendirmede etkili olabilecektir.
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2018-04-17 11:14:01
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
İngiliz Dili Eğitimi
Güncelleme Tarihi : 2024-01-25 17:29:01