Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 3.06.2025 15:49:08
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 3.06.2025 15:51:27
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 3.06.2025 15:51:27
Kişisel Bilgiler

ARŞ. GÖR. ÖMER FARUK BOYUN
- E-posta: ofboyun@harran.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): 0 (414) 318 30 00 / 1678
- Bağlı Birimi : Matematik Eğitimi
- Web Adresi: https://havis.harran.edu.tr/ofboyun

Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2024 -
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ (DR)/
Tez Adı: ---
Yüksek Lisans
2020 - 2024
BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
Tez Adı: Çoklu temsiller ile desteklenen cebir öğretiminin öğrencilerin cebirsel muhakemeleri üzerine etkisinin incelenmesi
Lisans
2013 - 2017
BARTIN ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Matematik Eğitimi
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2022 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı
- 2024 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
Yönetilen tez bilgisi bulunamadı.
Dersler
VERİLEN DERSLER
Öğretmenlik Uygulaması 1,2024-2025,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması 2,2024-2025,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması 2,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması 1,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması 2,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması 1,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Yıl - Makale Sayısı Grafiği
Toplam Makale Sayısı (Google Scholar) : 1
Makale Adı :
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Bildiri Adı : ORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ATATÜRK’ÜN YAZDIĞI “GEOMETRİ” KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN, BOYUN ÖMER FARUK, GÜLER SELEK HATİCE KÜBRA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Matematik Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.10.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 1
Proje Adı: Çift Odaklı Öğretim Modelinin Tanıtılması ve Modele Uygun İçerik Üretme Eğitimi
Bitiş Tarihi : 07.11.2022
Proje Konusu : i. Projenin amacı, matematiksel yeterliklere sahip matematik okuryazarı bireyler yetiştirmek için "çift odaklı öğretim" modelinin tanıtılması, bu modele uygun öğretmen eğitimi (25 öğretmen) yapılması ile modele uygun etkinlik ve soru yazma çalışmalarının yapılmasıdır.ii. Bu proje, öğretim sürecine "çift odaklı öğretim" modeli ile müdahale etmek suretiyle matematiksel yeterlikleri öğretimle birlikte ortaya çıkaran, matematik okuryazarlığını (MO) geliştirmede sınavlarla sınırlı olmayan, kolay uygulanabilir bir model önermesi ve tanıtması itibariyle özgündür. Ülkemizde PISA uygulamalarında ortaya çıkan düşük başarı düzeyleri, eğitim paydaşlarının bu konu ile ilgili farkındalık düzeyini artırmış, MO'yu destekleyecek öğretimin nasıl gerçekleştirileceği ve MO başarı düzeyini ölçmede kullanılacak ölçme araçlarının nasıl geliştirileceğinin acil bir ihtiyaç olduğunu göstermiştir. Nitekim 2018 yılında uygulamaya konan İlköğretim Matematik Öğretim Programı'nın özel amaçlarında "Öğrenci, MO becerilerini geliştirebilecek ve etkin bir şekilde kullanabilecektir." ifadesi ilk madde olarak yer almıştır.Ne var ki bugüne kadar alınan tedbirler sınavlarla sınırlı kalmış, öğretimde herhangi bir yeniliğe gidilmemiştir. Ülkemizde öğretim üzerinde baskın etkisi olan sınavlarla ilgili yayınlar, sınav sorularının MO'yu ölçmeye yönelmesi ile yetinmiş, öğretimde geleneksel yapı korunarak sürdürülmüştür. Bu noktada MO'yu geliştirmek için öğretimin bir bütün olarak ele alınması gerekmektedir. Bu proje, bu ihtiyaca cevap verebilmek için tasarlanmıştır. Projede öğretimin her aşamasında ne tür çalışmaların yapılacağını ayrıntılı olarak gösteren "çift odaklı öğretim modeli" adıyla yeni bir öğretim tasarımı ele alınmaktadır. Proje, öğretime "çift odaklı öğretim" modeli ile müdahale etmek suretiyle matematiksel yeterlikleri öğretim sırasında ortaya çıkaran kolay uygulanabilir yeni bir model üzerinde çalışmayı önermektedir. iii. Çift odaklı öğretim modeli yapılandırmacı öğrenme...
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2023-08-22 14:53:49
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (HÜBAP) : 1
Proje Adı: Çift Odaklı Öğretim Modelinin Tanıtılması ve Modele Uygun İçerik Üretme Eğitimi
Bitiş Tarihi : 2023-01-07
Tamamlandı Tarihi : 2024-09-11
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Işıl BOZKURT, Murat ALTUN, Tuğçe Kozaklı ÜLGER, Bestami Buğra ÜLGER, Ömer Faruk BOYUN
Anahtar Kelimeler : Çift odaklı öğretim modeli, matematiksel etkinlik, yaşamsal soru yazma, yapılandırmacı öğretim, gerçekçi matematik eğitimi, matematiksel yeterlikler, matematik okuryazarlığı
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2023-09-12 11:14:47