YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.11.2024 21:13:17
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.11.2024 00:59:09
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.09.2024 13:02:14
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.11.2024 21:46:58

Kişisel Bilgiler

ÖĞR. GÖR. MUHAMMED ŞERİF YOLUK




  • E-posta: serifyoluk@harran.edu.tr
  • Adres: -
  • İş Tel (Dahili): 0 (414) 318 30 00 /

Eğitim Bilgileri

Mezuniyet

Doktora

2021 -

HARRAN ÜNİVERSİTESİ

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (DR)/

Tez Adı: ---

Yüksek Lisans

2017 - 2020

HARRAN ÜNİVERSİTESİ

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ/İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/

Tez Adı: İzmir Göztepe metro istasyonu bölgesindeki fay zonundan geçen ve yeni Avusturya tünel açma yöntemi kullanılarak açılan tünelin radye temel performansına etkisi

Lisans

2014 - 2017

HARRAN ÜNİVERSİTESİ

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ/İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/

Tez Adı: ---

Lisans

2013 - 2014

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ/İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/

Tez Adı: ---

Araştırma Alanları

Mühendislik Temel Alanı

İnşaat Mühendisliği

Akademik Idari Deneyim

AKADEMİK ÜNVANLAR
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
2021 - 2021
HARRAN ÜNİVERSİTESİ
ŞANLIURFA TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / İNŞAAT BÖLÜMÜ

YÖNETİMSEL GÖREVLER
Program Başkanı
2022 -
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

Tezler

YÖNETİLEN TEZLER

Yönetilen tez bilgisi bulunamadı.

Dersler

VERİLEN DERSLER

YAPI MALZEMELERİ,2024-2025,Önlisans (Türkçe)

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM,2024-2025,Önlisans (Türkçe)

TEKNİK RESİM,2024-2025,Lisans (Türkçe)

ZEMİN MEKANİĞİ,2024-2025,Önlisans (Türkçe)

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ,2023-2024,Önlisans (Türkçe)

MUKAVEMET,2023-2024,Önlisans (Türkçe)

BİTİRME PROJESİ,2023-2024,Önlisans (Türkçe)

STAJ,2023-2024,Önlisans (Türkçe)

ATIK SULAR,2023-2024,Önlisans (Türkçe)

YAPI MALZEMELERİ,2023-2024,Önlisans (Türkçe)

TEKNİK RESİM,2023-2024,Lisans (Türkçe)

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM,2023-2024,Önlisans (Türkçe)

ZEMİN MEKANİĞİ,2023-2024,Önlisans (Türkçe)

YAPI STATİĞİ,2023-2024,Lisans (Türkçe)

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM,2022-2023,Lisans (Türkçe)

BİLGİSAYARLA DESTEKLİ TASARIM,2022-2023,Önlisans (Türkçe)

STAJ,2022-2023,Önlisans (Türkçe)

TEKNİK RESİM,2022-2023,Önlisans (Türkçe)

ATIK SULAR,2022-2023,Önlisans (Türkçe)

TEKNİK RESİM,2022-2023,Lisans (Türkçe)

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ,2022-2023,Önlisans (Türkçe)

MUKAVEMET,2022-2023,Önlisans (Türkçe)

ÇELİK YAPILAR,2022-2023,Önlisans (Türkçe)

BİTİRME PROJESİ,2022-2023,Önlisans (Türkçe)

YAPI MALZEMELERİ,2022-2023,Önlisans (Türkçe)

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM,2022-2023,Önlisans (Türkçe)

ÇELİK YAPILAR,2021-2022,Önlisans (Türkçe)

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM,2021-2022,Önlisans (Türkçe)

BİTİRME PROJESİ,2021-2022,Önlisans (Türkçe)

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ,2021-2022,Önlisans (Türkçe)

İŞYERİ EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI,2021-2022,Önlisans (Türkçe)

BİLGİSAYARLA DESTEKLİ TASARIM,2021-2022,Önlisans (Türkçe)

ATIK SULAR,2021-2022,Önlisans (Türkçe)

MUKAVEMET,2021-2022,Önlisans (Türkçe)

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM,2021-2022,Lisans (Türkçe)

YAPI STATİĞİ,2021-2022,Lisans (Türkçe)

TEKNİK RESİM,2021-2022,Önlisans (Türkçe)

STAJ,2021-2022,Önlisans (Türkçe)

YAPI MALZEMELERİ,2021-2022,Önlisans (Türkçe)

PROJE ETÜDÜ VE UYGULAMASI,2020-2021,Önlisans (Türkçe)

SU TEMİNİ VE İLETİMİ,2020-2021,Önlisans (Türkçe)

ÇELİK YAPILAR,2020-2021,Önlisans (Türkçe)

ATIK SULAR,2020-2021,Önlisans (Türkçe)

Yayınlar&Eserler

Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (Google Scholar) : 1

Makale Adı : İzmir Göztepe metro istasyonu bölgesindeki fay zonundan geçen ve yeni Avusturya tünel açma yöntemi kullanılarak açılan tünelin radye temel performansına etkisi/The effect of …

Yazar Bilgisi : MŞ YOLUK
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 1
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı bildiri kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı kitap kaydı bulunamadı!

Proje&Patent&Tasarım

Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği

Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği

Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği

Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği

Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 5

Proje Adı: Tarihi Yapıların 3B Sonlu Eleman Deprem Performans Analizi İçin Çok Boyutlu Veri Entegrasyonunu Temel Alan Yeni Bir Makro-Modelleme Yöntemi: Yerelleştirilmiş Homojenleştirme

Başlama Tarihi : 11.07.2024
Bitiş Tarihi :
Proje Konusu : Projenin Amacı: Tarihi yapıların deprem performans analizlerinde, geomorfolojik, termografik ve İHA nokta bulutu tarama verilerini kullanarak malzeme ve geometrik farklılıkları daha kapsamlı olarak dikkate alan daha gerçekçi üç boyutlu (3B) sismik sonlu eleman (SE) analizlerinin yapılabileceğini, gerçek bir uygulama örneği üzerinde göstermektir. Projenin özgünlüğü: Tarafımızdan “yerelleştirilmiş homojenleştirme” olarak isimlendirilen yöntemle, tarihi yapıların 3B SE modellemelerinde makro ölçekte malzeme değişimleri daha doğru bir şekilde dikkate alınabilmektedir. Ayrıca, sadece tarihi yapılar için değil, tüm mevcut yapı sistemleri için geomorfolojik, termografik ve İHA nokta bulutu tarama tekniklerinin beraberce kullanılmasıyla daha kapsamlı bütünleşik 3B SE modellerinin yapılabileceği gösterilecektir. Gaziantep Kalesi'nin oturduğu höyük şevi 3B olarak kale yapısıyla birlikte modellenerek şev-yapı etkileşimini içeren özgün 3B sismik şev stabilite analizleri yapılacaktır. Araştırma Metotları: Projenin araştırma metotları şu adımları içerir; Gaziantep Kalesi höyüğünün 3B geomorfolojik değişimleri, yer-radar tarama verileriyle modellenecektir. Tarihi yapı elemanlarındaki malzeme değişimleri İHA ile termal kameralı tarama ve ultrases geçiş hızı (UPV), Schmidt çekici testleri ile belirlenerek yerelleştirilmiş homojenleştirme tekniği uygulanacaktır. İHA nokta bulut tarama verileri kullanılarak kalenin gerçekçi 3B SE modelleri oluşturulacaktır. Harran-HPC bilgisayar olanaklarıyla tüm tarama verilerinden bütünleşik zemin-yapı etkileşimli 3B SE modelleri oluşturulacak ve sismik analizleri gerçekleştirilecektir. Görüntü işleme temelli geoteknik 3B SE modelleme yaklaşımı kullanılacaktır. Yerelleştirilmiş homojenleştirme yaklaşımıyla yapılan analizler, sahada yapılacak duvar testleri ve mikro ölçekli 3B SE duvar modelleri ile karşılaştırılacaktır. Tarihi yapıların mekaniğinde göz önüne pek alınmayan salınım ve taban kayması gibi etkiler kapsamlı olarak analiz edilecektir. Gaziantep Kalesi için geliştirilecek zemin-yapı etkileşimli bütünleşik 3B SE modelleri kullanılarak sismik şev stabilite analizleri kayma dayanımı azaltma yöntemi kapsamında yapılacaktır. Daha önceki İHA tarama verileriyle yıkılan yapı kısımlarının simülasyonu yapılacaktır. Tünel, galeri ve kapalı mekânların LIDAR koordinat okumaları kullanılarak 3B SE modellerine entegrasyonu gerçekleştirilecektir. Sondaj işlemleri yapılarak yer-radar sonuçları ile karşılaştırılacaktır. Mevsimsel değişimlerin geoteknik malzeme özellikleri ve dinamik parametrelerdeki etkileri araştırılacaktır. Olasılıksal sismik tehlike analizi yapılacak ve tasarım spektral ivme eşleştirme yöntemleri sismik ivme-zaman değişimlerine karar verilecektir. Hasar görmüş kale duvarlarında düzlem içi yerinde kayma deneyleri planlanmıştır. Yapısal malzeme parametrelerinin belirlenmesi için laboratuvar ve saha testleri yapılacaktır. İvmeölçerler kullanılarak 3B SE analiz parametrelerinin kalibrasyonu ve model doğrulama işlemleri gerçekleştirilecektir.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : -Tübitak 1001
Güncelleme Tarihi : 2024-11-13 11:23:44

Proje Adı: Modifiye Edilmiş Vermikülit Agregası İle Üretilen Yapısal Hafif Betonun Geoteknik Uygulamalarında Kullanımı

Başlama Tarihi : 08.11.2023
Bitiş Tarihi :
Proje Konusu : Modifiye Edilmiş Vermikülit Agregası İle Üretilen Yapısal Hafif Betonun Geoteknik Uygulamalarında Kullanımı
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2024-01-01 13:52:20

Proje Adı: Depreme Dayanıklı Hafif Yapısal Beton Üretiminde Üniversitemizde Geliştirdiğimiz Kompozit Pomza Agregası Üzerine Araştırmalar

Başlama Tarihi : 28.04.2021
Bitiş Tarihi :
Proje Konusu : İleri beton teknolojilerinden biri olan depreme dayanıklı hafif beton beton uygulaması, bu proje kapsamında bir adım ileriye taşınarak yüksek su emme potansiyeline sahip asitik pomza agregasının, silis dumanı, çimento ve elyaf kullanılarak soğuk bağlama (pelletleme) yöntemi ile aşamalar halinde kaplanması, ve bu yolla, boşluklu, hafif, izolasyon ve dayanım özelliği yüksek yeni bir tür yapay beton agregasının üretilmesi sağlanacaktır. Her ne kadar pomza agregası farklı yüzey iyileştirme teknikleri kullanılarak modifiye ediliyor olsada, veya direkt olarak harç veya beton içerisinde kullanılıyor olsa da, bu proje kapsamında pelletleme yöntemi ile bu kullanım, daha yüksek özellikli beton agregası üretimi açısından bir adım ileriye taşınabilecektir. Hafif ve yüksek dayanımlı agrega üretimi, daha hafif beton yapıların oluşturulabilmesini sağlayarak depremin yapısal etkileri azaltılabildiğinden, deprem kuşağındaki ülkemiz için hafif betonarme yapı imalatı son derece önem arz etmektedir. Bu sayede, dünyanın en büyük pomza üreticisi olarak ülkemizin bu önemli milli kaynağı depreme dayanıklı yapısal beton uygulamalarında da kullanılabilecektir. Bunun yanında, bu yeni malzeme ile üretilecek betonun izolasyon ve süneklik gibi birçok özelliğinin de geleneksel betona göre oldukça iyi olması beklenmektedir. Bu kapsamda laboratuvarda ön denemeler yapılmış ve bu tekniğin oldukça umut vadettiği görülmüştür. Depreme dayanıklı hafif yapısal beton üretimi kapsamında ülkemiz için oldukça yüksek potansiyele sahip olduğu düşünülen bu yeni beton agregasının ticari bir ürüne dönüşebilmesi için dinamik şartlar da dahil olmak üzere kapsamlı olarak gerekli testlerinin yapılması ve gerçek yükleme şartları altında gerçeğe uygun sayısal modelleme ve analizlerle simüle edilmesi gerekmektedir. Bu sayede hem önerilen yeni agrega türünün hem de yeni denemelerle birçok varyasyonun üretilebilmesi sağlanacak olup bu konuda bölümümüzün araştırma kabiliyeti laboratuvar alt yapısı anlamında arttırılmış ...
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2021-11-01 19:59:19

Proje Adı: Jet Grout Kullanılan Tünel Kazılarına Yakın Yüzeysel Temellerin Taşıma Kapasitesindeki Değişim

Başlama Tarihi : 15.03.2019
Bitiş Tarihi : 07.07.2020
Proje Konusu : Jet Grout Kullanılan Tünel Kazılarına Yakın Yüzeysel Temellerin Taşıma Kapasitesindeki Değişim
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2021-11-01 21:19:10

Proje Adı: Derin Karıştırma Kolonlarında Su Muhtevası, Çimento ve Uçucu Kül Miktarlarının Optimizasyonu ile Elyafla Güçlendirilmiş Derin Karıştırma Kolonlarının Dayanım Testleri ve Bilgisayar Tomografik Modellemelerle Karşılaştırılması

Başlama Tarihi : 21.08.2017
Bitiş Tarihi : 21.08.2018
Proje Konusu : Derin Karıştırma Kolonlarında Su Muhtevası, Çimento ve Uçucu Kül Miktarlarının Optimizasyonu ile Elyafla Güçlendirilmiş Derin Karıştırma Kolonlarının Dayanım Testleri ve Bilgisayar Tomografik Modellemelerle Karşılaştırılması
Proje Konum : Bursiyer
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2021-11-01 21:17:34

Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği

Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği

Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği

Toplam Proje Sayısı (HÜBAP) : 2

Proje Adı: Depreme Dayanıklı Hafif Yapısal Beton Üretiminde Üniversitemizde Geliştirdiğimiz Kompozit Pomza Agregası Üzerine Araştırmalar

Başlama Tarihi : 2021-04-28
Bitiş Tarihi : 2024-04-27
Tamamlandı Tarihi :
Proje Bilim Dalı : Fen Bilimleri
Proje Durum : Devam Ediyor
Ekip : H. Murat ALGIN, Zeynep ALĞIN, İbrahim Ethem KARAAĞAÇLIOĞLU, Muhammet Fethi GÜLLÜ, Arda Burak EKMEN, Egemen KAYA, Muhammed Şerif YOLUK, Berrin Nevra EKER KATİ, Faruk ELMAS
Anahtar Kelimeler : Pomza, Deprem, Peletleme yöntemi, hafif agrega, silis dumanı, hafif yapısal beton

Proje Adı: Jet Grout Kullanılan Tünel Kazılarına Yakın Yüzeysel Temellerin Taşıma Kapasitesindeki Değişim

Başlama Tarihi : 2019-03-15
Bitiş Tarihi : 2020-03-15
Tamamlandı Tarihi : 2020-07-07
Proje Bilim Dalı : Fen Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : H. Murat ALGIN, Arda Burak EKMEN, Egemen KAYA, Muhammed Şerif YOLUK
Anahtar Kelimeler : Jet grout, Tünel kazısı, Taşıma kapasitesi, Yüzeysel temel, Üç boyutlu sonlu elemanlar analizi
Sistemde kayıtlı patent kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı tasarım kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı sanat kaydı bulunamadı!

Bilimsel Faaliyetler

Sistemde kayıtlı üyelik bilgisi bulunamadı!
Sistemde kayıtlı editörlük bilgisi bulunamadı!

Temel Alan : Mühendislik Temel Alanı

Bilim Alanı : İnşaat Mühendisliği

Anahtar Kelimeler :
Geoteknik
Zemin Mekaniği


Güncelleme Tarihi : 2023-04-03 11:26:00

Başarılar & Tanınırlık

Sistemde kayıtlı ödül bilgisi kaydı bulunamadı!

Duyurular & Dokümanlar

Sistemde kayıtlı duyuru kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı döküman kaydı bulunamadı!