YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi : 24.09.2024 20:42:15
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 24.09.2024 04:56:11
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 12.09.2024 01:17:38
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 24.09.2024 21:53:27

Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞEYDA İNCE SEZER




  • E-posta: seyda.ince@harran.edu.tr
  • Adres: -
  • İş Tel (Dahili): 0 (414) 318 30 00 /

Eğitim Bilgileri

Mezuniyet

Bütünleşik Doktora

2012 - 2020

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

Tez Adı: ---

Lisans

2006 - 2012

BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)/

Tez Adı: ---

Araştırma Alanları

Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Okul Öncesi Eğitimi

Akademik Idari Deneyim

AKADEMİK ÜNVANLAR
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
2012 -
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
2021 - 2022
HARRAN ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

YÖNETİMSEL GÖREVLER
Erasmus Koordinatörü
2023 -
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

Tezler

YÖNETİLEN TEZLER

Yönetilen tez bilgisi bulunamadı.

Dersler

VERİLEN DERSLER

OAE302 - Erken Çocuklukta Fen Eğitimi,2023-2024,Lisans (Türkçe)

OAE303 - Okul Öncesi Eğitim Programları,2023-2024,Lisans (Türkçe)

OAS003 - Seçmeli III (Erken Müdahale Programları ve Eğitimi),2023-2024,Lisans (Türkçe)

OMBS003 - Seçmeli III (Eğitimde Proje Hazırlama),2023-2024,Lisans (Türkçe)

0200D Lisans Danışmanlık,2023-2024,Lisans (Türkçe)

AE501 Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi,2023-2024,Lisans (Türkçe)

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu,2022-2023,Lisans (Türkçe)

Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi,2022-2023,Lisans (Türkçe)

Topluma Hizmet Uygulamaları,2022-2023,Lisans (Türkçe)

Erken Çocuklukta Fen Eğitimi,2022-2023,Lisans (Türkçe)

Okul Öncesi Eğitim Programları,2022-2023,Lisans (Türkçe)

Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim,2022-2023,Lisans (Türkçe)

Çocuklukta Sosyal Beceri Eğitimi,2022-2023,Lisans (Türkçe)

Öğretmenlik Uygulaması II,2022-2023,Lisans (Türkçe)

Kültür ve Dil,2022-2023,Lisans (Türkçe)

Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Geleneksel Çocuk Oyunları,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Çocuk Psikolojisi (2),2021-2022,Lisans (Türkçe)

Kültür ve Dil (1),2021-2022,Lisans (Türkçe)

Beslenme ve Sağlık,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Çocuk Edebiyatı (1),2021-2022,Lisans (Türkçe)

Kültür ve Dil,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (3),2021-2022,Lisans (Türkçe)

Çocuk Edebiyatı,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Medya Okuryazarlığı,2020-2021,Lisans (Türkçe)

Yayınlar&Eserler

İndeks Türü - Makale Sayısı Grafiği

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (YOKSIS) : 2

Makale Adı : İnce Sezer, Ş. , Yücel Dinç, F. & Doğan, N. (2021). Investigation of the Effect of Reading Illustrated Children's Books with and without Using the Visual on 60-72 Months Children's Creativity . Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi

Yazar Bilgisi : İNCE SEZER ŞEYDA, YÜCEL DİNÇ Fatma, DOĞAN NURİ
Dergi Adı : Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi
Cilt : 7
ISSN : 2149-7702
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : Preschool Teacher Candidate's Attitudes and Concerns about Inclusive Education Taking into Consideration Whether They Took Special Courses or Not at University

Yazar Bilgisi : İNCE SEZER ŞEYDA
Dergi Adı : International Journal of Early Childhood Education Research
Cilt : 1
ISSN : 2165-8757
Yayın Tarihi : 2012

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (Google Scholar) : 8

Makale Adı : Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Duygusal Gelişim

Yazar Bilgisi : Şİ SEZER
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Investigation of the Effect of Reading Illustrated Children's Books with and without Using the Visual on 60-72 Months Children's Creativity

Yazar Bilgisi : Şİ SEZER, FY DİNÇ, N DOĞAN
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 1

Makale Adı : THE EFFECTS OF THE PLAY ON THE DEVELOPMENT OF CHILDREN

Yazar Bilgisi : Ş İnce Sezer, N Akgül
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :

Makale Adı : “Devereux” Okul Öncesi Ölçeğinin Uyarlanması Ve İkinci Adım Erken Müdahale Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi

Yazar Bilgisi : Ş İnce Sezer
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı :

Makale Adı : The effects of reading not stereotyped illustrated 3-6 years children books on the creativity of children by showing pitcures or not

Yazar Bilgisi : Ş İNCE SEZER, F Yücel Dinç, N DOĞAN
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 1

Makale Adı : Aritmetiğin İlkelerini Anlama

Yazar Bilgisi : Şİ SEZER
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Preschool teacher candidates’ attitudes and concerns about inclusive education taking into consideration whether they took special courses or not at university

Yazar Bilgisi : S Ince
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı : 13

Makale Adı : ŞANLIURFA KÜLTÜRÜNDE ÇOCUKLARIN YAĞMUR DUASI: ÇÖMÇE GELİN OYUNU

Yazar Bilgisi : Şİ Sezer, S Badıllı
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Yıl - Bildiri Sayısı Grafiği

Toplam Bildiri Sayısı : 5

Bildiri Adı : İnce Sezer, Ş., & Yücel Dinç, F. (2018). Examining Thoughts of 60-72 Months Children About Philosophical Concepts in the Changing and Developing World. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi ICES/UEBK 2018: Değişen Dünyada Eğitim. Ankara, Türkiye: Pegem Akademi. E-ISBN: 978-605-241-474-3 DOI 10.14527/9786052414743.

Etkinlik Adı : 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi ICES/UEBK 2018
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İNCE SEZER ŞEYDA, YÜCEL DİNÇ Fatma
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Okul Öncesi Eğitimi>Philosophy, creativity,early childhood
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :22.10.2018

Bildiri Adı : The effects of reading not stereotyped illustrated 3-6 years children books on the creativity of children by showing pitcures or not

Etkinlik Adı : 9thInternational Conference on New Horizons
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İNCE SEZER ŞEYDA,Yücel Dinç Fatma,DOĞAN NURİ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.07.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.07.2018
Basım Tarihi :

Bildiri Adı : Beş - Altı Yaş Okul Öncesi Çocuklarının Problem Çözme Becerilerinin Oluşturulan Senaryolara Verdikleri Cevaplara Dayanarak Kestirilmesi

Etkinlik Adı : 9thInternational Conference on New Horizons (INTE),
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İNCE SEZER ŞEYDA,DOĞAN NURİ,Yücel Dinç Fatma
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.07.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.07.2018
Basım Tarihi :

Bildiri Adı : Examining of Values in the Early Childhood Education Curriculum in Six Countries

Etkinlik Adı : The 65th OMEP World Assembly and Congress
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜLER YILDIZ TÜLİN,KORKMAZ AYSEL,İNCE SEZER ŞEYDA,ÖZEN TOPAL ZÜBEYDE ZEYNEP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.07.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.07.2013
Basım Tarihi :

Bildiri Adı : Çocukla Ebeveyn Arasındaki İletişim Engelleri ve Ebeveynin Çocuğuna Kullandığı Dilin İncelenmesi

Etkinlik Adı : Uluslararası 4. Çocuk Gelişimi Kongresi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : İNCE SEZER ŞEYDA, YÜCEL DİNÇ Fatma
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Okul Öncesi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 22.10.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.10.2018
Basım Tarihi :

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Toplam Kitap Sayısı : 3

Kitap Adı : Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Duygusal Gelişim

Kitap Türü : Ders Kitabı
Yazar Adı : İNCE SEZER ŞEYDA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Okul Öncesi Eğitimi>Okul Öncesi Eğitimi
Yayın Evi : Nobel Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-433-580-8
Basım Türü :Basılı
YIL :2022

Kitap Adı : Research & Reviews in Educational Sciences

Kitap Türü : Bilimsel Kitap / Kitap Bölümü
Yazar Adı : İNCE SEZER ŞEYDA, AKGÜL NAGEHAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Okul Öncesi Eğitimi>Okul Öncesi Eğitimi>Okul Öncesi Eğitimi>Oyun,PLAY ON THE DEVELOPMENT ,children,çocuk
Yayın Evi : Gece Kitaplığı
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :978-625-7342-76-6
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2021

Kitap Adı : Küçük Çocuklar İçin Matematiği Anlama

Kitap Türü : Ders Kitabı / Kitap Bölümü
Yazar Adı : İNCE SEZER ŞEYDA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Matematik Eğitimi
Yayın Evi : Nobel
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-133-789-0
Basım Türü :Basılı
YIL :2014

Proje&Patent&Tasarım

Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği

Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği

Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği

Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği

Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 3

Proje Adı: Depremzede Çocuklar Sanatla Buluşuyor

Başlama Tarihi : 28.10.2023
Bitiş Tarihi :
Proje Konusu : Okul öncesi dönem afetzede çocukların travmatik durumlarının tespiti, iyileştirilmesi için etkinlikler, yaratıcılıklarının desteklenmesi, sanat alanında yaşlarına parelel gidip gitmediklerinin tespiti
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2023-10-30 14:53:12

Proje Adı: Dezavantajlı Bölgelerde yaşayan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sosyal Duygusal ve Sağlık Gelişimlerinin Değerlendirilmesi

Başlama Tarihi : 20.05.2015
Bitiş Tarihi : 13.02.2017
Proje Konusu :
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2022-05-03 16:01:46

Proje Adı: Dezavantajlı Bölgelerde yaşayan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sosyal, Duygusal ve Sağlık Gelişimlerinin Değerlendirilmesi

Başlama Tarihi : 20.05.2015
Bitiş Tarihi : 13.02.2017
Proje Konusu : Öz düzenleme bireyin ortaya çıkan davranışlarını, eğilimlerini ve isteklerini erteleyebilme ya da bastırabilme, sosyal kurallara uyabilme, duygularını kontrol edebilme ve düzenleyebilme, amaca yönelik uyarana odaklanabilme ve dikkatini sürdürebilme kapasitesi olarak tanımlanmaktadır. Bireyin öğrenmesi gelişimi ve toplumsal hayata katılımında önemli yer tutan öz düzenlemenin erken çocukluk döneminde desteklenmesi kritik bir role sahiptir. Bu dönemde çocukların öz düzenleme becerileri açısından desteklenebilmeleri için bu becerilerinin bireysel olarak ölçülmesi ve değerlendirilmesi gerekir. Çocuklar öğrenmeye başladıklarında öz düzenleme akademik performanslarını ve sosyal becerilerini büyük ölçüde etkilemektedir. Öz düzenleme aynı zamanda sonradan ortaya çıkan davranış sorunlarının temelini oluşturmaktadır ve ebeveynlerin çocukların davranışları üzerindeki etkilerini de düzenlemektedir. Öz düzenleme düzeyi yüksek bireyler uyuşturucu kullanımı antisosyal davranışlar gösterme uygun olmayan yeme alışkanlıkları ve obezite gibi olumsuz durumlara karşı daha az risk taşımaktadırlar. Okul öncesi dönemde öz düzenleme becerilerini etkileyebilecek faktörlerden birisi de medya kullanımı ve bu kullanımın boyutudur. Bu araştırmada 50-62 aylık çocukların öz düzenleme becerileri çocuğun, öğretmenin, ailenin çeşitli özellikleri açısından değerlendirilecektir. Bu değerlendirmeler çocukların; demografik özelliklerinin, ebeveynlerine ilişkin özelliklerin, öğretmenleriyle etkileşimlerinin, beslenme genel sağlık ve obezite durumlarının, medya kullanım durumlarının ve duygu düzenleme yeteneklerinin belirlenmesiyle yapılacaktır. Kesitsel tipte betimsel bir çalışma olan bu araştırmanın verileri Ankara Altındağ İlçesi'nde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi anaokulları ve anasınıflarında Şubat-Temmuz 2015 tarihleri arasında toplanacaktır. Evreni 2014-2015 öğretim yılında Aralık 2014 itibariyle 50-62 aylık olan çocuklar oluşturmaktadır. Örneklem küme örneklemesiyle belirlenen okullardan random öğrenci seçimiyle yapılacaktır.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2024-09-09 22:59:36

Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği

Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği

Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği

Toplam Proje Sayısı (HÜBAP) : 2

Proje Adı: Şanlıurfa'da Yaşayan Dezavantajlı Çocuklar 23 Nisan Çocuk Şenliğiyle Buluşuyor

Başlama Tarihi : 2024-04-04
Bitiş Tarihi : 2025-01-03
Tamamlandı Tarihi :
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Devam Ediyor
Ekip : Şeyda İNCE SEZER, Necla TOSMUR, Özlem VARGÜN
Anahtar Kelimeler : Erken çocukluk, bilim, sanat, müzik, kültür, oyun, şenlik, 23 Nisan

Proje Adı: Depremzede Çocuklar Sanatla Buluşuyor

Başlama Tarihi : 2023-11-08
Bitiş Tarihi : 2024-08-07
Tamamlandı Tarihi : 2024-09-10
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Şeyda İNCE SEZER, Necla TOSMUR, Mehmet Diyaddin YAŞAR, Serhat Armağan KÖSEOĞLU
Anahtar Kelimeler : Sanat, çocuk, yaratıcılık, sanatsal gelişim evreleri, bilişsel gelişim, işbirliği, özgüven, estetik
Sistemde kayıtlı patent kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı tasarım kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı sanat kaydı bulunamadı!

Bilimsel Faaliyetler

Sistemde kayıtlı üyelik bilgisi bulunamadı!
Sistemde kayıtlı editörlük bilgisi bulunamadı!

Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Bilim Alanı : Okul Öncesi Eğitimi

Anahtar Kelimeler :




Güncelleme Tarihi : 2023-09-12 12:30:07

Başarılar & Tanınırlık

Bildiri Ödülü

2018

Diğer

TÜRKİYE

Onur Belgesi

2012

Diğer

TÜRKİYE

Duyurular & Dokümanlar

Sistemde kayıtlı duyuru kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı döküman kaydı bulunamadı!